عکس: علی سامعی 

   جشنواره بین‌المللی عکس سعود آل‌ثانی ۲۰۱۵ قطر چندی پیش برگزیدگانش را معرفی کرد که نام عکاسانی از ایران هم در بین برندگان جوایز به چشم می‌خورد.

   در این دوره از جشنواره آل‌ثانی یا SAOUD AL-THANI GRAND PRIX 2015 در بخش عکاسان خاورمیانه، علی سامعی از ایران برنده جایزه نخست عکس‌های دیجیتال شد و مدال طلای فیاپ و ۲۵۰۰ دلار به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد. در همین بخش داوود عامری برنده جایزه نخست پرینت مونوکروم شود و مدال طلای فیاپ و هزار دلار وجه نقد را از آن خود کرد.



عکس: داوود عامری

  همچنین در بخش جوایز ویژه تقدیر از عکاسان اهل خاورمیانه و دنیای عرب وحید بابایی، افشین آذریان و محمدرضا رضانیا برنده مدال طلای آل‌ثانی شدند.  



عکس: Enrico Patacca

   اما جایزه اصلی این جشنواره شامل ۳۰ هزار دلار وجه نقد، دوربین Leica M۶ و دعوت به حضور در مراسم اهدای جوایز در دوحه نصیب Enrico Patacca از ایتالیا شد. 
 

   علاوه بر برگزیدگان برنده جوایز، تعدادی دیگر از عکاسان ایرانی هم موفق به راه‌یابی به جشنواره امسال شده بودند. آثار برنده جوایز و همچنین تعدادی از عکس‌های راه‌یافته به این جشنواره بین‌المللی عکس در قالب کتابی به چاپ رسیده است که برای تمامی شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد. نسخه PDF این کتاب را می‌توانید از این لینک دریافت کنید. 

   گفتنی‌ست با توجه به درگذشت سعود آل‌ثانی، وزیر اسبق فرهنگ قطر و بنیانگذار این جایزه، این جشنواره در این دوره از آل‌ثانی به سعود آل‌ثانی تغییر نام یافته است.