همزمان با درگذشت عباس کیارستمی و به جهت ادای احترام به او، گالری «بوم» مجددا میزبان نمایشگاه عکس «چهارفصل» این هنرمند فقید ایرانی می‌شود.  

   گالری بوم که اسفند ۹۱ با نمایشگاه عکس عباس کیارستمی گشایش یافت، هم‌اکنون به عنوان ادای احترام به این هنرمند، نمایشگاه «چهار فصل» وی را بار دیگر، از روز دوشنبه ۲۱ تیر ۹۵ به مدت ۴۰ روز برای بازدید علاقه‌مندان آثارش به نمایش می‌گذارد.

   «چهار فصل» عنوان این مجموعه عکس کم نظیر از زنده یاد عباس کیارستمی است که در حضور او، جمعه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۴ در گالری بوم افتتاح و تا پایان سال گذشته به روی دیوار بود. شش مجموعه عکس ارائه شده در این نمایشگاه عبارت بودند از سفید برفی، راه‌ها، مهتاب، درها و یادها، دیوار و پنجره رو به حیات، که ویدئوآرت چهار دقیقه‌اى  «اسب‌ها» از مجموعه ٢۴ فریم آن‌ها را همراهى مى‌کرد.  

   در واقع زنده یاد عباس کیارستمی سال ۹۴ را با این پروژه خاص نمایشگاهی به پایان برد و برای آماده سازی این نمایشگاه وقت بسیاری گذاشت؛ از طراحی کوچه‌هایی برای نمایش عکس‌های مجموعه «در‌ها و یاد‌ها» که نوستالژی کوچه‌های باریک و قدیمی را یادآوری می‌کنند تا رنگ دیوار‌ها، چینش عکس‌ها و طراحی کتاب نفیس این مجموعه. 

   دکتر علیرضا سمیع آذر، رییس اسبق موزه هنرهای معاصر که مقدمه کتاب نفیس این نمایشگاه را به رشته تحریر درآورده است، در بخش هایى از این متن می‌نویسد: «… این مجموعه محصول بیش از ٣٠ سال تلاش ارزشمند و ماندگار هنرمند برای خلق اشاره و معنا در تصاویری از بستر جاری زندگی است. مشاهده این آثار فرصت کم‌نظیری است برای آشنایی با تفکر هنری کیارستمی و واژگان بصری او که در آثار مختلف وی به تنوع» چهار فصل «تبلور یافته است.»

   این مدرس تاریخ هنر معاصر در ادامه مى افزاید: «رهیافت هنری کیارستمی انتزاعی کردن پدیدارهای طبیعت و جهان پیرامونی و درواقع نوعی آشنایی زدایی از آنهاست، به‌طوری‌که مخاطب خیلی زود درمی‌یابد که مضمون اصلی هنر او نه جلوه ظاهری و زیبایی‌شناختی برف، باران، راه، در و دیوار، بلکه مفاهیمی ذهنی در ورای آنهاست. تصاویر ظاهراً ساده ولی عمیقاً کنایه‌ای او به راحتی از جذابیت‌های بصری و جنبه‌های شاعرانه عبور کرده و در دنیای نمادین حکمت و معنا سیر ‌کند. ترکیب‌هایی خالص و پالایش یافته وی بیننده را به لایه‌های پنهان اشارات و دلالت‌ها سوق داده تا از این طریق او را با مفاهیم پیچیده و متباینی همچون بودن یا نبودن، واقعیت یا توهم، حضور یا فقدان و ذهنی یا عینی رویاروی سازد. از این منظر اگر در پی ردپای کیارستمی در آثارش باشیم، باید او را در عمق پنهان اثر، و نه سطح ساده و آشکار آن، جستجو کنیم…» 

  علاقه‌مندان به بازدید از نمایش مجدد این آثار می‌توانند همه روزه (به جز شنبه و یکشنبه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری بوم به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ مراجعه کنند.