نمایشگاه گروهی عکس‌ با عنوان «واقعیت شخصی» از روز جمعه ۳۰ مهرماه ۹۵، ساعت ۱۸ در گالری تار و پود شیراز گشایش می‌یابد. 

   در این نمایشگاه ۴۴ عکس در ابعاد ۳۲ ×۳۲ سانتی‌متر از ۱۱ عکاس با نمایشگاه‌گردانی نیلوفر فلکیان به نمایش در می‌آید. عکاسان شرکت کننده در نمایشگاه «واقعیت شخصی» الناز امینی، پیمان پوست دوزان، روزبه روزبهانی، سیوا شهباز، مرتضی فرهنگى، نیلوفر فلکیان، مسعود قرائى، علی کاظمی، نسام کشاورز، نعما محمدیان روشن و مرتضی نیک نهاد هستند. 

   در قسمتی از بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم نعما محمدیان روشن می‌خوانیم: «عکاسی اساسا قدرتش را از نامیرا کردن لحظاتی می‌گیرد که عکاس انتخاب می‌کند. این نامیرایی در خود حامل وجه قوی دیگری نیز هست و آن، قدرت شکل‌دهی به روایتی است که حاصل گسترش پرسپکتیو و دید ماست. هر چند عکاسی در ظاهر، آینه‌وار واقعیت بیرونی را منعکس می‌کند اما نوع نگرش ما از طریق عکس، به شدت با دیدن معمولی جهان متفاوت است. علت این تفاوت، قدرت خاص عکاسی است: عکس‌ها این قدرت را دارند که واقعیت را تغییر دهند. نه به معنای تغییر عامدانه بلکه ذات عکس به گونه‌ای است که می‌تواند واقعیت را به گونه‌ای جلوه دهد که به طور معمول دیده نمی‌شود و به همین علت، عجیب، غریب یا غیرواقعی جلوه می‌کند.

   چنین عکس‌هایی یک فاصله ایجاد می‌کنند بین چیزی که بازنمایی می‌کنند و چیزی که ما از واقعیت می‌دانیم. این فاصله ذهنی همراه با آن باور ذهنی که عکس، بازنمایی واقعیت است، ذهن را به بازی می‌گیرد و باعث توجه چندباره به عکس‌می‌گردد. از سوی دیگر، این مفهوم را می‌توان به «دگرگون سازی واقعیت» تعبیر کرد. این حس در برابر یک تصویر نقاشی که سعی در بازی با واقعیت دارد، هیچ‌گاه ایجاد نخواهد شد چون ذهن ما می‌داند که تصویر نقاشی، بازنمایی صادق واقعیت نیست در حالیکه عکاسی در ذات خود، چنین حسی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند. این تاثیر ذهنی باعث گسترش قدرت روایی خواهد شد.» 

   طراح پوستر نمایشگاه احمدعلی عسلی است. بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۵ آبان‌ماه ۹۵ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۲ در گالری تار و پود به نشانی شیراز، چهارراه حافظیه ادامه دارد. 

   نمایشگاه «واقعیت شخصی» پس از شیراز در شهرهای دیگری چون رشت، بندرعباس، اصفهان و تهران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.