عکس از مجموعه‌ی «بادهای خاکریز» اثر میعاد آخی؛ برگزیده بخش نمایشگاهی ششمین دوره جایزه عکس «شید» در گالری شیرین


   هفتمین دوره جایزه عکس «شید» با حضور سیف‌الله صمدیان، یومی‌گوتو، بهروز مهری، نیوشا توکلیان و محمدرضا سلطانی بعنوان اعضای هیات داوران برگزار می‌شود.

   در این دوره از جایزه تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند اجتماعی» پذیرفته می‌شود. تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار و اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت رسمی جایزه عکس «شید» صورت می‌گیرد.

   هر عکاس حداکثر با ۲ مجموعه عکس و هر مجموعه شامل ۷ تا ۱۵ فریم عکس می‌تواند در جایزه شرکت کند. مجموعه عکس‌ها باید در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۱ دی ۱۳۹۴ تا ۱۲ دی ۱۳۹۵) عکاسی شده باشند و نباید عکسی از سال ۲۰۱۷ در مجموعه ارسالی باشد.

   در مورد مجموعه‌های بلند مدت که در بازه زمانی بیش از یکسال گذشته عکاسی شده‌اند، حداقل ۳ فریم از عکس‌های مجموعه باید در سال ۲۰۱۶ عکاسی شده باشد.

   همچنین تنها مجموعه عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که در محدوده جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه عکس‌های مستندی که درخارج از کشور عکاسی شده‌اند، تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع آن‌ها بطور مستقیم با «ایران» یا «ایرانیان» در ارتباط باشد.

   «شید» (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه زیر نظر شورای سیاست‌گذاری متشکل از پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری و روشن نوروزی برپا شده و همه‌ی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

   عکاسان علاقه‌مند می‌توانند مجموعه عکس‌های خود را حداکثر تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ (۷ آپریل ۲۰۱۷) بصورت اینترنتی از طریق سایت رسمی جایزه عکس «شید» ارسال کنند.