درباره «عکاسی سلاخی» در ایران
بهتازگی یک عکاس از دختر بچههای کورههای آجرپزی عکاسی کرده و آنها را بهشکل پرنسس درآورده است به این نیت که آنها را به آرزویشان که همانا پرنسسشدن است برساند.
ادامه مطلبسایت عکاسی | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | مقاله |
بهتازگی یک عکاس از دختر بچههای کورههای آجرپزی عکاسی کرده و آنها را بهشکل پرنسس درآورده است به این نیت که آنها را به آرزویشان که همانا پرنسسشدن است برساند.
ادامه مطلبسایت عکاسی | ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | عکاسی معاصر |
در گفتمان فرهنگ دیداری، بهرغم ارتباط نمایهای میان عکس و جهان، دوربین مولد بازنماییها تلقی میشود: نشانههایی شمایلی که امر واقعی را به امر تصویری تبدیل میکنند.
ادامه مطلبکتاب عکاسی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | مقاله |
در نوشتار حاضر قصد داریم به واکاوی اپلیکیشن اینستاگرام و برخی کردوکارهای آن در قالب روایتهایی به ظاهر منقطع، اما به هم پیوسته، بپردازیم.
ادامه مطلبکتاب عکاسی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | گفتگو |
پرسشهای در مورد آثار یوتا بارت به مناسبت نمایشگاهش در گالری اِلویرا گونزالس مادرید
ادامه مطلبکتاب عکاسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | گفتگو |
پرسشهایی در مورد آثار یوتا بارت به مناسبت نمایشگاهش در گالری اِلویرا گونزالس مادرید
ادامه مطلبزانیار بلوری | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | مقاله |
نقش دیدگاه مخاطب در خوانش و تبیین عکس
ادامه مطلبمدیر سایت | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | عکاسی معاصر |
در حقیقت عکسها موجودیتهایی مستقل و کامل نیستند. بطور معمول به هر عکسی بر پایهی فرم و مفهوم، زمینهای میدهیم.
ادامه مطلبدر ۱۹ آگوست ۱۸۳۹ آکادمی علوم فرانسه عکاسی را به عنوان هدیهئی به جهانیان معرفی و تقدیم میکند، این روز را در تقویم به نام «روز عکاسی» نامگذاری کردهاند.
ادامه مطلبوی نویسنده، روزنامهنگار و دبیر عکس نشریات مختلفی بود و با صدها عکاس کار کرده بود.
ادامه مطلبامسال تنها تعداد ۶۱۳ نفر در مقطع کارشناسی رشته عکاسی مورد پذیرش دانشگاههای سراسری، غیرانتفاعی و پیام نور کشور قرار خواهند گرفت .
ادامه مطلبمدیر سایت | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | عکاسی معاصر |
موجودیت فراگیر و شگفتانگیز اپلیکیشن اینستاگرام و پیوند ساختاری آن با دوربین موبایل و استقبال میلیونی از آن، پرسشی را در باب جایگاه واقعی این پدیده در عکاسی برمیانگیزد.
ادامه مطلبمدیر سایت | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | عکاسی معاصر |
در گفتمان فرهنگ تصویری، برخلاف ارتباط نمایهای میان عکس و جهان، این موضوع مورد بحث قرار میگیرد که «دوربین پدیدآورندهی بازنماییهاست؛ منظور نشانهی شمایلیست که امر واقعی را به امر واقعنما برمیگرداند.»
ادامه مطلب