انتخابات پنجمین دوره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ساعت ۱۵ پنجشنبه ۲۰ تیر ۸۷ با حضور بیش از ۸۰ نفر از اعضای اصلی انجمن و ۳ نماینده از وزارت کار در خانه هنرمندان ایران برای دومین بار برگزار شد. این مراسم، با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد سپس تعدادی از اعضاء (محمود عبدالحسینی، رسول اولیاء زاده، محمد راز دشت، راهب هماوندی و کاووس صادقلو، صادق خاموشی و یلدا معیری) درباره مسایل و مشکلات پیش آمده و دلایل تجدد انتخابات پنجمین دوره صحبت کردند.
در ادامه با برگزاری انتخابات راهب هماوندی با ۶۵ رای، بهروز مهری با ۵۱ رای، کاووس صادقلو با ۴۶ رای، ساتیار امامی با ۴۱ رای، فرزانه خادمیان با ۴۰ رای و احمد نصیر پور با ۳۸ رای به عنوان اعضای هیات مدیره پنجمین دوره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات انتخاب شدند. همچنین محمد جعفری، محمدرضا علی مددی و حسن قائدی هر سه با ۳۵ رای انتخاب شدند که با اعلام نماینده وزارت کار بین این سه نفر قرعه کشی انجام شد و محمد جعفری به جمع اعضای هیات مدیره پیوست و محمد رضا علی مددی و حسن قائدی به عنوان اعضای علی البدل اول و دوم انتخاب شدند.
در انتخاب بازرس غلامرضا حافظ القرآن با ۵۶ رای، صادق خاموشی با ۴۷ رای و محمد رازدشت با ۴۱ رای به عنوان بازرس و منوچهر یگانه دوست با ۲۷ رای عضو علی البدل انتخاب شد.
اداره جلسه را سیف الله صمدیان، محسن شاندیز، سعید صادقی، محمد فرنود، محمد صیاد و نمایندگان وزارت کار بر عهده داشتند.