دیوار کشی کارگاه مترو، دور عکسخانه شهر را هم گرفت و این به آن معنا است که این محل باید برای عملیات عمرانی مترو، تخلیه شود.
موزه عکسخانه شهر، وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین موزهٔ تخصصی کاربردی در ایران و خاورمیانه است که در فضایی با مساحت ۲۵۰ مترمربع ساخته شد و اردیبهشت ماه سال۱۳۷۴ به بهره برداری رسید.
مژگان طریقی مدیر عکسخانه می‌گوید: صبح روز ۱۲ مرداد سال جاری نامه ایی از سوی  شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  به دستمان رسید که در آن  اشاره شده بود طبق توافق انجام شده با شهرداری منطقه هفت این ساختمان جهت انجام عملیات ساختمانی مترو باید تخلیه شود.
گویا قرار است در نزدیک عکسخانه هواکش ایستگاه خط  شش مترو احداث شود.
طریقی اضافه می‌کند: البته ما این موضوع را نپذیرفته و بلافاصله سازمان فرهنگی هنری را مطلع کردیم. پس از پیگیرهای سازمان نهایتا اعلام شد که: عکسخانه باید بین یک تا سه سال، دور از خانه خود باشد تا عملیات عمرانی مترو تمام شود.  طریقی از توافقنامه‌ای سخن می‌گوید که بر اساس آن شرکت مترو متعهد شده تا اگر کوچکترین آسیبی به ساختمان برسد آن را بازسازی کرده و سالم تحویل دهد.
البته تدارک اسباب کشی هم دیده شده است.
طریقی می‌گوید: ما جعبه‌هایی با ضربه گیر و ابر به اندازه وسایل گنجینه موزه سفارش داده‌ایم اما هنوز معلوم نیست باید کجا برویم و تا زمانی که محل جدید مشخص نشود اینجا را تخلیه نمی‌کنیم.
اما مجتبی آقایی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر تجسمی و امور موزه‌هاست از احتمال جابه جایی دائمی موزه عکسخانه خبر می‌دهد و می‌گوید:
از آنجا که احداث مترو، طرحی است در خدمت رفاه شهروندان تهران، نمی توان با آن مخالفت کرد.
از سوی دیگر این فرصتی است تا ما مکانی بهتر برای موزه عکسخانه اختصاص داده و آن را توسعه دهیم.
او ادمه می‌دهد: تا به حال چندین ساختمان دیگر به ما پیشنهاد شده اما چون فاقد امکانات مناسب بوده یا در موقعیت مرکزی شهر قرار نداشته، نپذیرفته ایم.
 آقایی در پاسخ به این پرسش ما که اگر ساختمان مناسب را نیافتید، سرانجام موزه چه خواهد شد، می‌گوید: موزه عکسخانه به شکل تخصصی در حوزه عکاسی فعالیت می‌کند و نیازمند فضاهای خاص خود است، اگر از فضا های موجود، جایی قابلیت استفاده برای عکسخانه را داشت که چه بهتر، اما اگر نداشت یکی از مناسب ترین فضاهایی که پیشنهاد می‌شود، به طور مقطعی در اختیار عکسخانه قرار می‌گیرد تا ساختمان مناسب و اختصاصی برای آن احداث شود. 
او ابراز اطمینان می‌کند که عاقبت این جابه جایی ختم به خیر می‌شود و می‌افزاید: چون عکسخانه یکی از مراکزی است که سازمان نگاهی بسیار مثبت روی آن دارد و از جمله دستاوردهای موفق ارزیابی می‌شود، بعید می‌دانم سازمان اجازه دهد که به راحتی از دست برود.