880325.jpg

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران ـ دفتر ارومیه در سال اصلاح الگوی مصرف، در راستای اهداف فرهنگی خود در نظر دارد جوانان را از نگاه دوربین به نمایش بگذارد.
جوان آئینه تمام نمای خصوصیات بارز و نهفته یک ملت است که در آن ترکیبی از تأثیرات محیط تربیتی با شرایط اقتصادی، فرهنگ روز جامعه، نیازهای فکری، تلاش برای معنی بخشی، جسارت و نواندیشی، سنت و مدرنیسم و نیاز . . . همه و همه در یک قالب گنجانده می‌شود و بر آیند آن کنش‌های رفتاری و طرز نگاه نسل جوان است که با ره توشه آن به سازماندهی نظام اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فردای جامعه قدم بر می‌دارد.

بخش‌های جشنواره:
الف- بخش ویژه: اصلاح الگوی مصرف
مصرف جز لاینفک زندگی انسان است و سازمان دهی آن و بهره گیری مناسب و بهینه از تمام مواد و موضوعاتی که به نحوی در ادامه حیات انسان موثر هستند با هدف مصرف عاقلانه که بتواند منافع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی جامعه ما را تامین کند موضوع این بخش است. تکیه بر بازتاب استنادی موضوعات اولویت اصلی جشنواره است.
ب-جوانان از نگاه عکاسان
در این بخش تمامی موضوعاتی که جوانان با آن در ارتباط هستند مورد نظر خواهد بود.از جمله جوان و فرهنگ، جوان و ورزش، جوان و کار، جوان و اوقات فراغت، جوان و سیاست، جوان و گرایشات دینی و معنوی و. . . . .
-شرکت تمامی عکاسان آزاد است.
ج-آزاد
از نظر مجری، نگاه خلاقانه عکاسان جوان در اولویت قرار دارد.
-در این بخش فقط عکاسان زیر ۲۵ سال می‌توانند شرکت نمایند.
-از کلیه هنرمندان عکاس دعوت می نماید برای پر بار نمودن جشنواره آثار خود را به همراه فرم تکمیل شده به دبیر خانه جشنواره ارسال نمایند.
توجه: هر عکاس فقط در دو بخش می تواند آثار خود را ارائه نماید.
مقررات جشنواره:
۱ـ شرکت تمامی عکاسان در این جشنواره آزاد است.
۲ـ هر عکاس مجاز است حداکثر ۱۰ قطعه تک عکس و یک مجموعه بین ۳ تا ۵ عکس با موضوع مشخص به دبیر خانه جشنواره ارسال نماید.(هر مجموعه یک عکس محسوب خواهد شد).
۳ـ عکسها فقط بصورت فایل دیجیتال با وضوح ۳۰۰ DPI  و فرمت JPEG  در ابعاد حداقل طول ۳۰cm به همراه پرینت یا چاپ ۴A ارسال شود.
۴ـ فولدر اصلی به نام شرکت کننده نام گذاری شود.در صورت داشتن مجموعه عکس یک فولدر به نام تک عکس و یک فولدر به نام مجموعه در داخل فولدر اصلی باز شده و عکس های هر فولدر به ترتیب عکسها قرار داده شود.
۵ـ فرم شرکت در مسابقه به دقت کامل شده و ترتیب عکسها با شماره فایلها و پرینت ها هماهنگ باشد.
۶ـ چاپ عکسهای انتخابی نمایشگاه به عهده  برگزار کننده خواهد بود.انتخاب و داوری بر اساس عکسهای ارسالی می باشد،لطفاً در کیفیت آنها دقت شود.
۷ـ به ازاء هر عکس پذیرفته شده ،مبلغ بیست هزار تومان به  تک عکس و چهل هزارتومان به مجموعه عکس به عنوان حق رایت به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.ضمنا CD و عکسهای ارسالی عودت داده نمی شود و یک ماه از پایان  جشنواره معدوم خواهند شد.
۸ ـ برگزار کننده حق استفاده از عکس های پذ یرفته شده را با ذکر نام عکاس در انتشارات مربوط به جشنواره داشته و یا چنانچه در آمدی از فروش آثار مذکور حاصل شود با موافقت صاحب اثر سهم عکاس بر اساس تعرفه برگزار کننده پرداخت خواهد شد.
۹ ـ عکس های پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی معتبر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۱۰ـ تصمیم گیری درباره مسائل پیش بینی نشده به عهده شورای برگزار کننده است.
جوایز نفرات برتر در هر سه بخش الف، ب و ج به تفکیک:
جایزه نفر اول ده میلیون ریال
جایزه نفر دوم شش میلیون ریال
جایزه نفر سوم چهار میلیون ریال
گاهشمار جشنواره:
آخرین مهلت  دریافت آثار:۲۱ شهریور ماه ۸۸ (تا ۱۶ مهر ۸۸ تمدید شد.)
انتخاب و داوری:۳۱ شهریور ماه ۸۸ (اواخر مهر ۸۸)
نمایشگاه: ۲۶ مهرماه الی ۵ آبان ماه ۸۸  (۲۰ تا ۲۶ آبان)
مراسم اهداء جوایز: ۲۸ مهرماه ۸۸  (متعاقبا" اعلام می‌شود)
نفرات اول تا سوم هر بخش به عنوان میهمان در جشنواره حضور خواهند داشت.
داوران جشنواره:
سیف ا… صمدیان، علیرضا کریمی صارمی، مسعود زنده روح کرمانی، رومین محتشم، جواد پورصمد
دبیر جشنواره: جواد پورصمد
مدیر اجرایی: احسان مهدیان
آدرس دبیرخانه:
آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
تلفن:۳۴۵۰۰۹۲ -۳۳۶۲۲۲۰ -۰۴۴۱

فرم شرکت در جشنواره