نمایشگاه عکس «شیرانا شهبازی» از چهارشنبه ۳۰ دی ماه تا دوشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۳در گالری «راه ابریشم» برگزار شد.
نمایشگاه شامل ۱۲ عکس در ابعاد۹۰×۷۰ و ۵۵×۷۰ سانتیمتر و با قیمت ۳۰۰۰ یورو و همچنین یک مجموعه از آثار وی در ابعاد ۱۶×۲۰ و ۲۴×۱۹سانتیمتر و با قیمت ۱۹۰۰۰۰ تومان به نمایش گذاشته شده بود.

آثار به نمایش در آمده در تهران شامل سه مجموعه، گفتار نیک ۲۰۰۴ – ۲۰۰۰ ایران، عشق واقعی ۲۰۰۴ شانگهای چین و صحرای رنگین ۲۰۰۴ است.
آثار شهبازی بیشتر به صورت مجموعه عکس پیش روی بیننده قرار می‎گیرد. بدین ترتیب که چندین عکس، با موضوعاتی در ظاهر نچندان متشابه، حتی از نظر ابعاد، در کنار یکدیگر چیده می‎شوند. بیننده به محض دیدن تصاویری که می‌خورد، یا با بی‎تفاوتی از کنارشان می‎گذرد و یا اندکی تامل می‎کند و می‎اندیشد. در همین لحظه آرزوی هنرمند برآورده می‎شود و پل ارتباطی بین آثار و بیننده شکل می‎گیرد.

اگر اندکی دقت کنیم، در می‎یابیم که حتی ابعاد متفاوت نیز مانند موضوعات با یکدیگر ارتباط دارند. بیشتر تصاویر نمایشگاه پیش رو، بر روی انسانها و محیط‏‎های شهری متمرکز است. وی باقرار دادن نقاشی و مناظر طبیعی در کنار دیگر موضوعاتش (انسانها و محیط‎های شهری) بیننده را وارد دنیای متضاد پیرامونش می‎کند.

بروشوری از آثار «شیرانا شهبازی» با نام سرزمین گل و بلبل در روز افتتاحیه ارایه شد. در این کتابچه کوچک به همراه عکسها مطلبی از سفیر سوییس و همچنین متنی به قلم «تیرداد ذوالقدر» به مناسبت نمایشگاه وی در تهران آورده شده است.
«شیرانا شهبازی» متولد سال ۱۳۵۳در تهران و هم اکنون در زوریخ زندگی می‎کند. از سال ۱۳۷۴ – ۱۳۷۹ تحصیلات خود را در زمینه هنر و عکاسی در مدرسه عالی تخصصی در تموندو دانشکده هنر و طراحی زوریخ کسب کرده است. وی در سال ۱۳۸۰ برنده جایزه سیتی بانک درلندن،۱۳۸۲-۱۳۸۱بورس آتلیه نیویورک ازشهرداری زوریخ و جایزه کیفرهابلیتزل، برن و در سال ۱۳۸۳ جایزه هنر دولت سوییس، برن و بورس هنر تجسمی استان زوریخ را به خود اختصاص داده است.

منتخب نمایشگاه های انفرادی وی عبارتند از :
۱۳۸۰- گالری عکاسان، لندن
انجمن هنرفرای بورگ (به اتفاق اریک اشتاین برشر)
۱۳۸۱- انجمن هنربن،
گالری و استدیوی تمپل بار، دابلین
۱۳۸۲- موزه عکاسی معاصر، شیکاگو
۱۳۸۳-سالن۹۴، نیویورک
تراس آرئا، نیویورک
گالری رانگ، نیویورک
گالری راه ابریشم، تهران
مرکزهنرمعاصر، ژنو
گالری باب فان ارسو، زوریخ

منتخب نمایشگاه های گروهی:
۱۳۸۰- خاطرات شهری،گالری باب فان ارسو، زوریخ
وطن ها، گالری هنر معاصر، لایپزیک
میثاق عکاسی، سالن هنر شیرن، فرانکفورت
۱۳۸۳-دختران بیرون درشهر، موزه هنرهای اورنج کانتی، کالیفرنیا
ملت، انجمن هنرفرانکفورت، فرانکفورت
داسان سیاه من، موزه دپاویل جونز، المره
چشم انداز، آتن
تاخیرها و انقلاب ها، بی ینال ونیزریا، ونیز
۱۳۸۳- دست به بانوی سیاه نزن، بنیادساندرتوریبادنگو، تورینو
تجربه همگانی، موزه هنر های معاصر،شیکاگو
۱۳۸۴- اشکال الوان، بیروت