خبرگزاری فارس – این نمایشگاه شامل ۱۸۷ قطعه عکس از آثار عکاسان مطرح حوزه های مختلف عکاسی است که از ۲۵ اردیبهشت ماه درموزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته می شود.
محمد ستاری دبیر این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار فارس درباره این نمایشگاه گفت: از میان ۱۸۷ قطعه عکس ۱۷۰ قطعه به انتخاب خود عکاسان و ۱۷ قطعه به انتخاب موزه چاپ خواهد شد.
وی درباره ژانر این آثار گفت: آثار این عکاسان در ژانرهای فتوژورنالیسم،عکاسی جنگ، مستند اجتماعی، طبیعت، پرتره نگاری، معماری، تبلیغاتی و خلاق خواهد بود که به انتخاب خود عکاسان ۱۰ قطعه عکس در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: آثار این نمایشگاه با هزینه موزه هنرهای معاصر در ابعاد ۸۰ ×۸۰ سانتیمتر چاپ خواهد شد و همچنین به انتخاب این نمایشگاه یک اثر از هر عکاس در ابعاد یک متر در یک متر و نیم چاپ و به نمایش گذاشته می شود.
محمد ستاری دبیر این نمایشگاه همچنین از برپایی همایشی در این خصوص در تیرماه خبر داد و افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه عکس، همایشی در همین زمینه ۱۲و ۱۳ تیرماه با حضور عکاسان برجسته برپا خواهد شد که درباره آثار نمایشگاه و زیباشناسی عکس‌ها سخنرانی خواهند کرد.
عکاسانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهدشد به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
آرمان استپانیان، بهمن جلالی، امیرعلی جوادیان، تورج حمیدیان، محسن راستانی، مریم زندی، محسن شاندیز، علی رییس شقاقی، سعید صادقی، محمد صیاد، کامران عدل، فخرالدین فخرالدینی، محمد فرنود، نیکول فریدنی، مرحوم کاوه گلستان، احمد ناطقی و آلفرد یعقوب زاده.
این نمایشگاه احتمالا به مدت سه ماه برپا خواهد بود و هنوز عنوان این نمایشگاه و همایش مربوط به‌ آن اعلام نشده است.