880212.jpg

روز ملی « خلیج فارس » با نمایش ۳۰ عکس از آثار ۱۷ هنرمند عضو "کانون عکس مشهد" در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در مشهد گرامی داشته شد.
این نمایشگاه محیطی یکروزه که قرار بود از ساعت ۹ تا ۱۹ پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ برگزار گردد ، به دلیل استقبال پرشکوه شهروندان هنردوست مشهدی که برای ابراز احساسات ملی و میهنی خود به محل نمایشگاه آمده بودند با دو ساعت افزایش زمان بازدید مواجه شد.
عکسهای این نمایشگاه در اندازه ۶۰×۴۰ و در ارایهای متفاوت در قالب یک تابلوی بزرگ در ابعاد ۱۲×۲ متر به صورت یکپارچه به نمایش درآمدند.
امین ابراهیمی، محمد ادیبی، محمود بازدار، حجت بامروت، باران توجهی، مسعود توجهی، امیر حاجی عباسی، سید مجتبی خاتمی، حسین ذبیح نیا مقدم، صادق رحمانی، مهدی رضوی، حمید سلطان آبادیان، بهزاد فاضل انصاری، سید مهدی مصباحی، حامد معدولیت، سیده مریم موسوی و نوشین وفادار، عکاسان شرکت کننده در این نمایشگاه بودند که تلاش داشتند با عکس‌های خود پایبندی ایرانیان به صیانت از نام زیبای «خلیج فارس» بر "دریای تاریخی و هویت ساز پارس" را اعلام دارند.
در بخش زیرین این تابلو، قسمتی برای نظرات بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که بیش از ۳۰۰ نفر از مردم وطن دوست، با نوشتن اشعار، جملات ادبی و احساسی، شعارهای ملی و … و امضای آن، با هنرمندان عکاس همدلی و همنوایی کردند.