شرکت کانن (شعبه‌ی فرانسه) با همکاری انجمن زنان روزنامه‌نگار فرانسه، مجله‌ی فیگارو و بنیاد فرهنگیImage Evidence امسال اقدام به اهدای دوازدهمین بورس عکاسی خبری ویژه‌ی فتوژورنالیست‌های زن خواهد کرد. این جایزه‌ی ارزشمند به مبلغ ۸ هزار یورو به عنوان یکی از رویدادهای جانبی جشنواره‌ی بزرگ عکاسی خبری که هر سال در شهر پرپینیان فرانسه برپا می‌شود به یک عکاس فتوژورنالیست زن اهدا خواهد شد. شرایط شرکت در این مسابقه شرح زیر است:

– شرکت تمام فتوژورنالیست‌های زن حرفه‌ای از سراسر جهان، صرف‌نظر از ملیت و سن و سال، در این مسابقه آزاد است. این جایزه فقط یک برنده خواهد داشت و به گروهی از عکاسان که پروژه‌ی مشترکی را اجرا کرده‌اند اهدا نخواهد شد.
– عکاس برگزیده باید مبلغ اهدایی جایزه را صرف تکمیل یا گسترش پروژه‌ای نماید که مورد پذیرش هیات داوران جایزه قرار گرفته است.
– شرکت در این مسابقه و ارائه‌ی درخواست در آن کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای در بر ندارد.
– آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۱۱ خردادماه سالجاری است و مدارک لازم باید تا پیش از این تاریخ با پست ارسال شده باشند.
– عکاسان زنی که خواستار شرکت در این مسابقه هستند باید توانایی نوشتن و مکالمه به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشند.
– عکاسی باید حرفه‌ی اصلی بانوان شرکت‌کننده در این فراخوان باشد و آنها پیش از این باید حداقل یک مجموعه‌ی عکس خبری یا مستند (منتشرشده یا نشده) را به اتمام رسانده باشند.  
– مدارک لازم برای شرکت در این مسابقه به شرح زیر است:

۱. فرم تکمیل شده‌ی فراخوان که به امضای شخص عکاس رسیده باشد.
۲. فتوکپی کارت شناسایی بین‌المللی یا گذرنامه‌ی عکاس.
۳. نامه‌ای رسمی که گواهی دهد عکاس شرکت‌کننده یک فتوژورنالیست حرفه‌ای است. این نامه باید توسط روزنامه، خبرگزاری یا رسانه‌ای که فرد برایش کار می‌کند صادر یا تایید شود.
۴. شرح و توضیح شخصی عکاس درباره‌ی مجموعه عکسی که در صورت برنده شدن بر روی آن کار خواهد کرد. این نامه باید به صورت تایپ شده و حداکثر در ۳ صفحه ارائه شود و هیچ‌گونه نشانه‌ای، که منجر به شناسایی هویت عکاس توسط هیات داوران شود، نداشته باشد.
۵. لیستی شامل بودجه‌ی تخمینی و هزینه‌ی پیشنهادی که عکاس برای تکمیل یا گسترش پروژه‌ی عکاسی خود به آن نیاز خواهد داشت.
۶. یک مجموعه عکس به صورت رنگی یا سیاه و سفید که باید بر روی CD ذخیره شود. عکاس در صورت برنده شدن موظف است از مبلغ جایزه برای تکمیل یا گسترش و بهبود همین مجموعه استفاده کند و مجاز به تغییر سوژه نمی‌باشد. شرح و توضیح ارسالی توسط عکاس (بند ۴) هم باید درباره‌ی همین مجموعه باشد.
۷. رزومه‌ی کاری عکاس به صورت تایپ شده که شامل سوابق کاری، جوایز، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و تمام فعالیت‌های او در زمینه‌ی فتوژورنالیسم باشد.
۸. حداکثر سه نمونه‌ی اصل یا کپی آثار منتشرشده‌ی عکاس در رسانه‌های خبری چاپی یا آن‌لاین. گفتنی‌ست آثار چاپ شده در کتاب قابل قبول نیست و عکس‌ها باید در رسانه‌ی خبری منتشر شده باشند. (این قسمت اختیاری است و اجباری برای ارسال آن توسط تمامی عکاسان  شرکت‌کننده نمی‌باشد.)

– مجموعه عکس ارسالی باید بین ۱۰ تا ۲۰ فریم عکس داشته و شرح اختصاصی هر عکس یا توضیح کلی مجموعه در قسمت File Info آن ذخیره شده باشد. هر فریم فقط در فرمت JPEG و با حجم حداکثر ۳ مگابایت و تنها بر روی CD ارئه شود و اسم عکاس بطور خوانا روی CD نوشته شده باشد. نام فایل‌های ذخیره شده ترتیب نمایش عکس‌ها در مجموعه یعنی شماره‌گذاری توسط عکاس باشد: ۰۱، ۰۲، ۰۳، ۰۴، …
–  تمام مدارک ارسالی برای این مسابقه باید به یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی در فقط در قطع A4 نوشته شده باشد. در صورتی‌که اصل مدرک به هر زبان دیگری است عکاس شرکت‌کننده موظف به ارائه‌ی ترجمه‌ی رسمی از آن است.
– لازم نیست مجموعه عکس ارسالی به پایان رسیده باشد و امکان ارسال مجموعه‌های ناقص هم وجود دارد چرا که هدف اصلی از اهدای این جایزه تکمیل و ارتقای مجموعه‌هاست. بنابراین هیات داوران به کامل بودن مجموعه‌های ارسالی توجهی نخواهند کرد. اهمیت سوژه‌ی انتخابی، چگونگی پرداخت آن با منظور کردن اصول و استانداردهای ژورنالیستی و نیز کیفیت زیباشناسانه‌ی تصاویر معیارهای اصلی داوران در انتخاب مجموعه‌ی برگزیده خواهند بود.
– مجموعه‌های ارسالی باید بر روی موضوعی در یکی از زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی تمرکز داشته باشند.
– متن کامل فراخوان (شامل فرم شرکت) در این مسابقه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.
– عکس‌ها و مدارک لازم برای شرکت در مسابقه را تا پیش از مهلت تعیین شده به این آدرس بفرستید:
Prix Canon de de la femme photojournaliste
Images-Evidence – Visa pour l’Image-Perpignan
۴, rue Chapon,Bât B
۷۵۰۰۳ Paris
France

– هیات داوران این دوره متشکل از عکاسان حرفه‌ای و فتوژورنالیست‌های باسابقه و نیز چند نماینده از انجمن زنان روزنامه‌نگار فرانسه خواهد بود که تا پیش از دهه‌ی نخست تیرماه سالجاری عکاس برگزیده را انتخاب خواهد کرد.
– فتوژورنالیست زن برگزیده‌ی این دوره در روزهای برگزاری بیست و چهارمین جشنواره‌ی فتوژورنالیستی پرپینیان، یعنی شهریورماه امسال، مهمان برگزارکنندگان خواهد بود. بخش نخست جایزه‌، که شامل نیمی از مبلغ جایزه است، همزمان با اهدای دیگر جوایز پرپینیان روز ۱۸ شهریورماه سالجاری به این عکاس برتر اهدا خواهد شد. نیم دیگر این جایزه هم پس از انجام مرحله‌ی نخست پروژه توسط عکاس (حداکثر ۶ ماه بعد از بخش نخست جایزه) به او پرداخت خواهد شد.
– عکاس برگزیده متعهد می‌شود که نهایتا مجموعه عکس خود را تا روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ تکمیل نماید چرا که این مجموعه باید در بیست و پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی بزرگ پرپینیان که شهریورماه ۹۲ برپا خواهد شد به نمایش گذاشته شود.  
– فتوژورنالیست زنی که در هر دوره‌ی این مسابقه برنده شود تا ۵ سال پس از دریافت جایزه، نمی‌تواند بار دیگر برای شرکت در این مسابقه درخواست دهد.
– در دوره‌ی گذشته‌ی پرپینیان این جایزه‌ی ارزشمند نصیب «Ilvy Njiokiktjien» عکاس ۲۸ ساله‌ی هلندی شد. مجموعه‌ی عکس او مشکلات و روزمره‌گی‌های یک نوجوانان در کشور آفریقای‌جنوبی پس از سقوط رژیم آپارتاید را به تصویر کشیده بود. فهرست برندگان دوره‌های گذشته‌ی این جایزه را می‌توانید اینجا ببیند.