پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با تجلیل از پنج هنرمند پیشکسوت و معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد. 
 به گزارش روابط عمومی این جشنواره در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تجسمی فجر در بخش مفاخر هنرهای تجسمی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۵ پیشکسوت عرصه‌ی هنرهای تجسمی از جمله محمد صیاد صبور، عکاس باسابقه‌ی کشورمان، تجلیل شد.
 در ادامه‌ی مراسم سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی هنرهای تجسمی را زبان بین‌المللی و قابل فهم و درک برای همگان در نقاط مختلف دنیا دانست و گفت: با خلق آثار هنری ارزشمند و فاخر می توان فرهنگ اصیل و غنی ایران را به دنیا معرفی کرد. حسینی خطاب به دست اندرکاران هنرهای تجسمی اظهار داشت: ارتباط موثر مسوولان برگزاری جشنواره با هنرمندان برگزیده همچنان حفظ شود تا زمینه عرضه آثار خلق شده از سوی استعدادهای کشف شده در فراهم شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی حمایت از خرید آثار هنرمندان نیز قول مساعد داد تا به طوری جدی پیگیری و اقدام شود.

برگزیدگان بخش عکاسی جشنواره‌ی پنجم هم که با موضوع «امید و شادی‌های زندگی» و به دبیری حسن غفاری برگزار شده بود به این ترتیب معرفی شدند: 
رتبه اول: سیدرضا مهری از خراسان رضوی، تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال
رتبه دوم: سیداحسان باقری از تهران، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال
رتبه سوم: محمدرضا مومنی از اصفهان، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال 

همچنین هیات داوران بخش عکاسی متشکل از افشین شاهرودی، سعید دستوری، کریم ملک‌مدنی، مهدی منعم و فرهاد سلیمانی آثار حسین کاظمی از ایران و ام. یوسف توشار از بنگلادش را شایسته‌ی تقدیر دانستند.  
به گفته‌ی سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل جشنواره‌ی پنجم، امسال بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ اثر در رشته­‌های ۹ گانه از ۵۴ کشور دریافت و مورد ارزیابی و داوری تخصصی قرار گرفت و از بین آثار رسیده، ۶۶۳ اثر در بخش مسابقه­‌ی رشته­‌های ۹ گانه در تهران و همزمان در ۱۳ مرکز استان و دو کشور خارجی به نمایش گذاشته شد.
 در پایان این مراسم کتاب مشتمل بر آثار منتخب پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و کتاب گزیده‌ی مقالات چهارمین و پنجمین دوره‌ی این جشنواره هم رونمایی شد و با حکم معاون امور هنری وزارت ارشاد سیدعباس میرهاشمی مجددا به عنوان دبیر کل جشنواره‌ی تجسمی فجر برای سال آینده منصوب شد.