عصر جمعه ۱۷ مردادماه ۹۳ مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه آثار راه‌یافته به نخستین دورهٔ مسابقهٔ سالانهٔ یک نگاه ایرانی (سینا) در فرهنگسرای نیاوران برپا شد. 

   بر اساس اعلام دبیرخانهٔ مسابقه، هیات داوران این دوره متشکل از محمود کلاری، جمشید بایرامی، علی سعادتمند و نادر داوودی از میان عکاسان راه‌یافته به نمایشگاه برگزیدگان بخش‌های مختلف را به این ترتیب معرفی کردند:
 
نفرات بر‌تر بخش «مستند – خبری»: 
جایزهٔ اول: محمد گلچین کوهی
جایزهٔ دوم: مجید فراهانی
جایزهٔ سوم: امیر عنایتی

نفرات بر‌تر بخش «هنری – خلاقه»: 
جایزهٔ اول: آرمین امیریان
جایزهٔ دوم: حمیده فرحناک
جایزهٔ سوم: عطا محمدی

نفرات بر‌تر بخش استعدادیابی (جوانان زیر ۲۰ سال): 
برگزیده: مهران میرزایی
شایستهٔ تقدیر: پوریا سرحدی
 

     
    شایان ذکر است نمایشگاه آثار راه‌یافته به نخستین دورهٔ مسابقهٔ سالانهٔ یک نگاه ایرانی (سینا) تا ۲۶ مردادماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود. این نمایشگاه شامل ۷۶ عکس در اندازهٔ ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر است. 



عکس: محمد گلچین کوهی – نفر نخست بخش «مستند – خبری»


عکس: مجید فراهانی – نفر دوم بخش بخش «مستند – خبری»​


عکس: امیر عنایتی – نفر سوم بخش بخش «مستند – خبری»​


عکس: آرمین امیریان – نفر نخست بخش «هنری – خلاقه»


عکس: آرمین امیریان – نفر نخست بخش «هنری – خلاقه»


عکس: آرمین امیریان – نفر نخست بخش «هنری – خلاقه»


عکس: آرمین امیریان – نفر نخست بخش «هنری – خلاقه»


عکس: آرمین امیریان – نفر نخست بخش «هنری – خلاقه»


عکس: حمیده فرحناک – نفر دوم بخش «هنری – خلاقه»


عکس: حمیده فرحناک – نفر دوم بخش «هنری – خلاقه»


عکس: عطا محمدی – نفر سوم بخش «هنری – خلاقه»


عکس: مهران میرزایی – برگزیده در بخش استعدادیابی


عکس: پوریا سرحدی – شایسته تقدیر بخش استعدادیابی



    همچنین متن بیانیهٔ هیات داوران این دوره به این شرح است: «با خوشحالی از فرصتی که برای مشاهده و انتخاب عکس‌های برگزیده و داوری نخستین مسابقه عکس سینا فراهم آمد، به عرض می‌رسانیم که ظرفیت و توان فنی، خلاقیت و نگاه ایرانی در موضوع این مسابقه بسیار فرا‌تر از چیزی است که مورد قضاوت قرار گرفته است…. 

    با این وجود آگاهیم که تجربهٔ نخست بیش از آنکه بیانگر ظرفیت‌ها باشد، تلاشی است برای پایه‌گذاری یک حرکت سازنده و ثمربخش. از این رو ضمن احترام به تمام شرکت‌کنندگان در مسابقه و قدردانی از تک تک عکاسانی که کوشش کردند تا سهمی در این تلاش به عهده گرفته باشند، تاکید می‌کنیم که ما تلاش کردیم تا در محدودهٔ عکس‌های ارسالی و نه بر اساس انگاره‌های ذهنی و ایده‌آل خود به انتخاب عکس‌های بر‌تر بپردازیم. گرچه حاصل کار در انت‌ها قابل اعتنا و خوشحال‌کننده است. با این وجود اطمینان داریم در صورت ادامهٔ این تلاش، گسترش شیوه‌های روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و جذب بیش از پیش عکاسان باتجربهتر کشور و به ویژه عکاسان سراسر ایران، می‌توان در سال‌های آینده به مجموعه‌های پرارزش‌تر و ماندنی‌تری دست یافت. 
 
    لازم می‌دانیم تذکر دهیم که در دو بخش «عکس هنری» و بخش «ویژه» انتظارات حداقلی نیز برآورده نشد و گروه داوری تصمیم گرفت تا در بخش ویژه جایزه‌ای ندهد. تعداد عکس‌های راه یافته به این بخش و کیفیت عکس‌ها می‌تواند بر نظر گروه داوری صحه گذارد. ما به برگزارکننده پیشنهاد داده‌ایم تا در سایت مسابقه امکانی فراهم آورند تا کلیهٔ عکس‌های ارسالی به نحوی در معرض تماشا قرار بگیرد. همچنانکه امیدواریم در صورت تداوم کار، جلسهٔ انتخاب و داوری سال‌های آینده به صورت باز و در حضور علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان شکل بگیرد تا شفافیت و شیوهٔ کار، بر کیفیت امر تاثیر گذارد و موجب ارتقای سطح رفتار حرفه‌ای همهٔ ما باشد. 

    انگیزهٔ برگزارکننده‌‌ همان گونه که ذکر شده، کمک به عکاسان جوان است. تلاش برای بالا بردن سطح مشارکت عکاسان ایران در ثبت و انتقال مفاهیم بدون تردید برگزارکننده را صاحب سرمایه‌ای خواهد کرد که بر خلاف سایر امور تبلیغاتی به مرور زمان گرانبها‌تر و ماندگار‌تر خواهد شد.» 

هیات داوران نخستین دورهٔ مسابقهٔ سالانهٔ یک نگاه ایرانی (سینا) 
محمود کلاری، جمشید بایرامی، علی سعادتمند و نادر داوودی
۱۵ مردادماه ۹۳