پیرو برگزاری موفقیت آمیز نخستین دورهٔ مسابقهٔ عکاسی صنعت تاسیسات و دریافت بالغ بر هزار عکس از اقصی نقاط کشور و نیز پیگیری و درخواست مخاطبین جهت برگزاری مجدد آن، شرکت پاکمن تصمیم به برگزاری دومین دورهٔ مسابقهٔ عکاسی صنعت تاسیسات گرفته است. 

    به دلیل اهمیت حفظ محیط زیست و نیز فراهم کردن زمینهٔ مناسب جهت بالا بردن جایگاه عکاسی صنعتی، دومین دورهٔ مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات با عنوان «تاسیسات سبز: دوستدار زمین و محیط زیست» برگزار می‌شود. 
 
    برگزیدگان این مسابقه همزمان با روز برگزاری همایش تکنولوژی بخار در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی و جوایز آن‌ها اهدا خواهد شد. همچنین نمایشگاهی متشکل از ۳۰ عکس بر‌تر در محل همایش برقرار خواهد شد. 
 

مسابقه در دو بخش اجرا می‌شود: 
۱- عکس‌های مفهومی (روایت‌گرا بوده و پیامی در عکس مشهود است و محتوای عکس تقدم بر فرم و مسایل فنی دارد.) 
۲- عکس‌های غیرمفهومی

 
 نکتهٔ مهم: استفاده از تکنیک فتومونتاژ ممنوع است. علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه در نظر داشته باشند که جهت تکریم تلاش شرکت‌کنندگانی که اهتمام بیشتری به کیفیت تصویری و محتوایی عکس خود داشته باشند، امتیاز ویژه‌ای برای آثار آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. 
 

شرایط ثبت‌نام و نحوهٔ ارسال آثار: 
۱- شرکت در مسابقه عکاسی رایگان و برای عموم آزاد می‌باشد. 
۲- علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود پس از مطالعهٔ قوانین شرکت در مسابقه، ابتدا باید فرم اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و آثار خود را به صورت آنلاین در سایت بارگذاری کنند و یا در صورت عدم دسترسی به ثبت آنلاین، از طریق پست یا ایمیل اقدام نمایند. 
الف: ابتدا باید در سایت ثبت‌نام کرده و پس از ورود به اکانت خود، فرم اطلاعات را تکمیل و ثبت نمایید.
ب: ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق ایمیل: ابتدا فرم اطلاعات را دانلود کرده و پس از تکمیل فرم، به همراه فولدر آثار، به آدرس info@steamtechnologyconf.com ارسال کنید. 
ج: ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق پست: ابتدا فرم اطلاعات را دانلود کرده و سپس فرم تکمیل شده را به همراهCD آثار به آدرس دبیرخانه ارسال کنید. روی بستهٔ پستی قید شود: «مربوط به دومین دورهٔ مسابقهٔ عکاسی صنعت تاسیسات سبز» 


گاه‌شمار مسابقه:
مهلت ارسال آثار: ۳۰ مهرماه ۹۳ (تا ۷ آبان‌ماه ۹۳ تمدید شد.)
اهدای جوایز: ۲۲ آبان‌ماه ۹۳
 

جوایز: 
۱- بخش داوری تخصصی: 
از میان آثار رسیده پس از داوری، یک اثر به عنوان برگزیدهٔ ویژه انتخاب می‌گردد که با توجه به موضوع مسابقه، عکس‌هایی که از لحاظ محتوایی و مفهومی نزدیک به موضوع هستند در بخش آثار ویژه داوری می‌شوند. 
برگزیدهٔ ویژه: لوح تقدیر و دوربین Canon EOS 600D Kiss X5 – Rebel T3i Kit 18-55 IS II
نفر اول: لوح تقدیر و تجهیزات عکاسی (کوله، لنز، سه پایه) 
نفر دوم: لوح تقدیر و دوربین سوپر زوم 

۲- بخش داوری عمومی: 
لوح تقدیر و دوربین کامپکت 

داوری: 
داوری به دو صورت مجزا انجام می‌شود: 
۱- هیات داوری تخصصی: متشکل از سه نفر از عکاسان و داوران به‌نام به عنوان امین شرکت پاکمن، آثار برگزیده را در هر بخش انتخاب خواهند کرد. 
۲- داوری عمومی: نظرسنجی در محل نمایشگاه و از بین ۳۰ عکس منتخب انجام می‌شود. 

 
قوانین شرکت مسابقه عکاسی تاسیسات سبز: 
۱-    عکس‌ها می‌توانند رنگی، سیاه و سفید، ثبت آنالوگ یا دیجیتال باشد. همچنین باید با فرمت JPEG، اندازهٔ ۲۰×۳۰، وضوح ۳۰۰ dpi، و حجم هر عکس حداکثر ۳ MB باشد. 
۲-    ویرایش‌های نرم‌افزاری که جنبهٔ اسنادی عکس را مخدوش کند، ممنوع است. لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، کراپ و تقویت شارپنس در حدی که جنبهٔ اسنادی عکس‌ها را از بین نبرد، مجاز است. فتومونتاژ، HDR (به نحوی که تفاوت بسیاری با اصل عکس ایجاد شود) ممنوع است. در صورتی که از بین عکس‌های HDR شده جز برگزیدگان نهایی انتخاب شود، اصل عکس بدون ادیت نیز درخواست و مقایسه می‌شود. 
۳-    علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر ۱۰ عدد از آثار خود را با شرایط ذکر شده به وبسایت ارسال نموده و نیازی به پرینت یا نسخهٔ چاپ شده نمی‌باشد. 
۴-    بهتر است برای هر عکس عنوانی انتخاب شده و در فرم درخواست شرکت در مسابقه قید گردد. در صورت نداشتن عنوان، ذکر شود: «بدون عنوان «
۵-    برای نامگذاری عکس‌ها یک پوشه با نام صاحب اثر ایجاد شود و تمامی عکس‌ها به شکل زیر در آن نامگذاری گردد. برای مثال اگر نام عکاس علی حسینی است، ابتدا نام خانوادگی، سپس نام و در آخر شمارهٔ ترتیب به زبان انگلیسی نوشته شود: Hoseini Ali 1، Hoseini Ali 2
۶-    نگاتیو اثر و در مورد عکس‌های دیجیتال (فایل اصلی عکس) باید نزد صاحب عکس موجود باشد. دبیرخانه ارسال‌کنندهٔ را صاحب اثر تلقی نموده و در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی حذف شده و دبیرخانه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. 
۷-    لوح‌های فشردهٔ ارسالی عودت نمی‌شوند و پس از پایان جشنواره معدوم می‌گردند. 
۸-    تکمیل فرم درخواست شرکت در فراخوان و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات جشنواره می‌باشد و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهدهٔ برگزارکنندهٔ جشنواره است. 
۹-    شرکت پاکمن حق دارد آثار ارسالی را به منظور معرفی صنعت تاسیسات در مجلهٔ عمومی «پندار پیروزی» و مجلهٔ «صنعت تاسیسات» به چاپ رسانده و نیز از عکس‌ها در نمایشگاه برای بازدید عموم استفاده نماید. 
۱۰-    تصمیم‌گیری در مورد مسایل پیش‌بینی نشده به عهدهٔ دبیرخانه می‌باشد. 

تماس با دبیرخانه: 
 تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، کوچهٔ دهم، پلاک ۲، طبقهٔ چهارم، شرکت پاکمن
تلفن: ۸۸۵۴۷۳۱۰ – ۸۸۵۴۷۳۱۱ و ۴۲۳۶۲ (داخلی ۱۰۹ و ۱۰۶) 
ایمیل: info@steamtechnologyconf.com
وبسایت جشنواره