نمایشگاهی از عکس‌های محمدرضا میرزایی با عنوان «عکس‌های جدیدتر» روز جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۳ به میزبانی گالری اُ در تهران گشایش می‌یابد. 
 
  در نمایشگاه «عکس‌های جدیدتر» ۲۰ عکس در ابعاد ۴۰×۵۵ سانتی‌متر و ۶۰×۸۰ سانتی‌متر به نمایش در خواهند آمد. در بخشی از توضیحاتی که در مورد این نمایشگاه توسط گالری اُ منتشر شده، آمده است: 
 
  «در عکس‌های محمدرضا میرزایی همیشه چالشی میان «انتزاع» و «واقع‌نمایی» و البته میان «چیزی» و «هیچ» وجود دارد که او آن را از ویژگی‌های ذاتی عکاسی می‌داند. در نمایشگاه «عکس‌های جدیدتر» که دو هفته پس از انتشار کتاب تازه او در آمریکا برگزار می‌شود، میرزایی یک بار دیگر با حذف کلمات از کنار تصاویرش، مخاطبین را به دیدن عکس‌هایی دعوت می‌کند که شاید اصولا به کلمات ترجمه ناپذیرند.
 
  چیزهای پیش و پا افتاده و روزمره به جهت حضور همیشگی و آشنایی بیش از حد، نادیده گرفته می‌شوند و به موقع و گاهی هم بسیار سریع و بی‌آنکه حتی متوجه شویم، جایشان را به جایگزین‌ها می‌دهند. آنها مانند پس‌زمینه‌ای ساکت برای زندگی و بودن ما هستند، اما در عکس‌های میرزایی همین چیزها، تازه و مصنوعی جلوه می‌کنند، مانند بازتابی از چیزهای دیگر.»

  محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴ در تهران و دانش‌آموخته‌ی مقطع کار‌شناسی ارشد رشته‌ی هنرهای زیبا از دانشگاه پنسیلوانیا است. آثار او در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در تهران، لندن، دوبی، پاریس، مسکو، ‌استانبول، دوبی، ونیز، فیلادلفیا، واشنگتن، وین و لس آنجلس به نمایش در‌آمده‌اند. او در سال ۲۰۱۳ در آکادمی هنرهای زیبای راونا و در سال ۲۰۰۹ در مدرسه عکاسی «اوسرواتوریو گوالینو» در شهر تورین ایتالیا به سخنرانی پرداخت و آثارش در دوسالانه فوتوگرافیکا بوگوتا و نمایشگاه سالانه عکس بیل/بین به نمایش درآمده‌اند. میرزایی برنده‌ی جوایز مختلفی از جمله لوگولند ۲۰۱۳ شده و دو کتاب از او با عناوین «چیزی که ندارم» توسط انتشارات ادیتزیونی دل برادیپو در ایتالیا و «اینک خورشید می‌دمد» توسط انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا به چاپ رسیده است.
 
  محمدرضا میرزایی هم‌اکنون با «سایت عکاسی» و آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای همکاری نزدیکی دارد. وی در سال ۱۳۹۲  نشست تخصصی با موضوع «ساختن ِ واقعیت – گفتمانی در باب عکاسی امروز جهان» را در مرکز هنرپژوهی نقش جهان فرهنگستان هنر برگزار کرد و مدرس دو کلاس با عناوین «کارگاه آزاد عکاسی» و «عکاسی مولف» در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای است.

گشایش: جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۳ – ساعت ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه ۹۳ روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر است. 
گالری شنبه‌ها تعطیل است.
تهران، خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه‌ی خسرو، شماره‌ی ۴۶، گالری اُ