نمایشگاه انفرادی عکس تهمینه منزوی با عنوان «اندر احوالات من؛ ملقب به تاجبخش» از جمعه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۴ همزمان با افتتاح شعبهٔ دوم گالری راه ابریشم در بلوار کشاورز تهران گشایش می‌یابد.

  تهمینه منزوی در استیتمنت نمایشگاه می‌نویسد: «در زوالیِ خاک گرفته، تاجدارانی فراموش شده و زنگار خورده، کابوسِ بی‌رنگ و لعاب یک خانهٔ نمناک را برایم تصویر می‌کنند. در غریبیِ صورت‌ها دنبال نشانه‌ای آشنا می‌گردم. می‌خواهند دور شوند. می‌خواهند شبیه همین تاج‌هایِ برنجی کهنه‌نشان دوری باشند از چیزی که روزگاری بوده‌اند. خانه‌هایِ باغ انگوری، خانه‌هایِ غبار. خانه‌هایِ اشرافی دفن شده در صورت‌هایِ عروسکی، حافظه‌هایِ غبارگرفته و مشکوک. 

  دخترانِ شایسته برای اثبات شایستگی‌هاشان می‌دوند و تلاش نافرجامشان تصاحب منصب ازدست‌رفته‌یِ زیبایی است و غرور. روزگار می‌شود صندلی، می‌شود نگاه، می‌شود خیره نشستن به تماشایِ این چرخیدن و پوزخندی و تلخ خنده‌ای که همیشه، یک صندلی کمتر از شایستگان هست. همیشه برای تصاحب، کسی هست که ناکام می‌ماند و زوال می‌پذیرد. 

  در جهان واقعی، دخترانِ شایسته در چهارچوبی تعریف شده و در فضایی تکلیف شده برای نشان دادن بهترین‌هایشان روی صحنه ظاهر می‌شوند. با لبخند و صورتی عروسکی و خالی از احساساتِ درونیشان. فردیت این دختران، اخته می‌شود و نمایش ظاهر، تنها عنصر جذابیت آنهاست. 

  انگار روش انتخاب دختران شایسته شبیه بازی دوران کودکیمان است، هر کس زودترروی صندلی بنشیند، سزاوار بلندمرتبهترین جایگاه است. با در نظر داشتن قابلیت‌هایِ نهانی هر زن درونِ جامعه برای شایسته بودن، فارغ از ظاهر، فرهنگ و حتی طبقه‌یِ اجتماعی، دختران و زنان شایسته‌یِ ایرانی را در پیاده‌رو‌ها و میدان‌هایِ شهر به آسانی می‌توان دید.» 

  تهمینه منزوی دانش‌آموختهٔ کار‌شناسی رشتهٔ عکاسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز است و از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با عکاسی مستند آغاز کرده و موضوع اصلی آثار وی مسایل اجتماعی و نسل جوان ایرانی است. وی برندهٔ جایزهٔ مستقل عکاسی مستند اجتماعی «شید» در سال ۱۳۹۰ هم بوده است. مجموعه عکس‌های وی در سطح بین‌المللی در نمایشگاه‌هایی در پاریس، رم، وین، بوستون و کره جنوبی به نمایش گذاشته شده است. 

گشایش: جمعه ۱۱ اردیبهشت – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۴روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری شنبه‌ها و روزهای مصادف با تعطیلات رسمی دایر نیست. 
تهران، بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰، گالری راه ابریشم ۲