نمایشگاهی از عکس‌های موبایلی فرساد غفاریان از شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۹۴ در گالری شلمان افتتاح می‌شود. 

  طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه شامل ۲۴ عکس است که در اندازهٔ ۳۰×۳۰ سانتیمتر توسط فرساد غفاریان و همگی با دوربین موبایل در ایران، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی عکاسی شده‌اند. 

  فرساد غفاریان در توضیحی برای عکس‌های نمایشگاه می‌نویسد: «در مدت ده سالی که از آغاز تجربهٔ عکاسی‌ام می‌گذرد، به تناوب ژانر‌ها و تجهیزات فنی گوناگونی را آزموده‌ام. یکی از این عرصه‌ها عکاسی با موبایل بوده است. حدود یک سال پیش و از نخستین روزهایی که عکاسی با موبایل را شروع کردم، تصمیم گرفتم به جای گرفتن عکس های یادگاری و شخصی با دیدی حرفه‌ای‌تر به دوربین موبایل نگاه کنم. به این ترتیب تلاش کرده‌ام، محدودیت های دوربین موبایل را با توانایی عکاسی خود به چالش بکشم و خود را متعهد به انتشار روزانهٔ یک عکس هدفمند و قابل ارائه در صفحه شخصی اینستاگرامم کرده‌ام. تاکنون تجربهٔ جالبی بوده، همچنان از این چالش لذت برده و بازخوردهای سازنده‌ای دریافت می‌کنم. 
 
  از آغاز این تجربه تا به امروز به روشنی حس می‌کنم که بر خلاف تصور، در برخی موارد عکاسی با موبایل امکان گرفتن عکس‌هایی را فراهم می‌آورد که گاهی با دوربین‌های حرفه‌ای ثبت‌شدنی نیستند. لذت عکاسی با در نظر گرفتن این ویژگی، به همراه دسترسی آسان به دوربین موبایل و در اختیار داشتن همزمان ابزار ویرایش و انتشار عکس، صد چندان می‌شود. 
 
 در طول این سال‌ها با وجود داشتن آرشیوی از عکس‌های خوب، نخستین نمایشگاه انفرادی‌ام را با عکس‌های موبایلی برپا می‌کنم تا چالشی را که آغاز کرده‌ام، با نمایاندن توان هنری بالای عکس‌های موبایلی به پایان برسانم. امید است با ارائهٔ مناسب این گونه عکس‌ها در نمایشگاه‌ها، بر این نظریه تاکید کرد که تفاوت اصلی این آثار با عکس‌های گرفته شده توسط تجهیزات پیشرفته‌تر حداکثر در سایز چاپ عکس‌ها است. 
 
  عکس‌های این نمایشگاه منتخبی از عکس‌های موبایلی با دید مینی‌مال و حامل احساسات درونی من است که در طول بیش از یک سال در ایران، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی ثبت شده‌اند. به گمانم سویه‌های مینی‌مال این آثار نه در فرم و کادر، که بیشتر در حس و سوژهٔ آنهاست. در این گونه عکس‌ها تلاشی جهت پیدا کردن سوژه و کادرهای مینی‌مال نداشته‌ام بلکه بیشتر حسی که مرا به سمت سوژه و کادر می‌کشد دنبال کرده‌ام. گویی این کادرها و سوژه‌ها هستند که من و دوربین را فرا میخوانند و دیگر نمی‌توان دریافت که خود عکاس کجای اثر حضور دارد.» 

گشایش: شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
تهران، خیابان میرداماد، رودبار غربی، کوچهٔ کاووسی، پلاک ۲۷، گالری شلمان