نمایشگاه عکس‌های صمد قربان‌زاده با عنوان «موقعیت منجمد» از جمعه یکم خرداد ۹۴ در گالری محسن گشایش می‌یابد. 

  طبق اعلام مسئولین گالری، در این نمایشگاه ۱۵ اثر فتومونتاژ که به روش چاپ شیمیایی روی کاغذ عکس چاپ شده‌اند در ابعاد ۱۰۰×۷۰ سانتیمتر برای نمایش ارائه خواهند شد.

  در بخشی از متن نوشته شده برای کاتالوگ نمایشگاه به قلم علیرضا میرزایی آمده است: «عنصری که نقش وحدت‌دهندهٔ آخرین مجموعهٔ صمد قربان‌زاده را به دوش می‌کشد دودی است که در دوردست‌های قاب عکاس خودنمایی می‌کند. دودی از آتشی برافروخته که به مثابهٔ مازاد و ته‌ماندهٔ یک فاجعهٔ رخ‌داده عمل می‌کند. فاجعه‌ای در حال رخ دادن است اما در دوردست‌ها. ما از ابعاد، شدت، میزان وچرایی آن بی اطلاعیم. عکاس ترجیح داده است برای کم کردن شدت هراسِ آن، خودِ رخداد را از چشم بینندگان و اشخاص درون عکس پنهان کند. آنچه مانده است پسماند فاجعه است که در نقش مازادی تهدیدکننده هم خود فاجعه را گوشزد می‌کند و هم نظم نمادینِ سست و لرزانی را که هر لحظه در حال فروریختن است. 

  در روزگاری که بیش از هرزمان دیگری خشونت نه در خدمت و استقرار امر نمادین که حاصل بازگشتی رادیکال به روزگار پیشازبانی است، واکنش ما به بریدن سرها، به تیرباران زنان و کودکان و نمایش جنگ‌افزارهای بین‌قاره‌ای بیش از آه یا تاسفی نمادین نمی‌ارزد، مجموعهٔ صمد قربان‌زاده سعی در نمایشی بی‌کم و کاست از آرامش قبل و بعد از طوفان را دارد. طوفانی که هر آن در پشت دیوارهای نمادین سرخوشانه منتظر شمارش معکوس مانده است.»



یکی از عکس‌های نمایشگاه
 

   صمد قربان‌زاده متولد سال ۱۳۶۳ در ارومیه و دارای مدرک کارشناسی رشتهٔ گرافیک از دانشگاه فردوسی مشهد است. وی سابقهٔ تدریس عکاسی در انجمن سینمای جوان (دفتر ارومیه) را نیز در کارنامه دارد. وی در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود آثار زیادی در زمینهٔ عکاسی فتومونتاژ با گرایش مفهومی پدید آورده است که ضمن برپایی چند نمایشگاه انفرادی، چندین بار در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی پذیرفته شده‌ و جوایزی نیز برای او در پی داشته‌اند.

گشایش: جمعه یکم خرداد – ساعت ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۶ خرداد ۹۴ هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ دایر است. 
تهران، بزرگراه مدرس (شمال)، خیابان ظفر، کوچهٔ ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا شرقی، شماره ۴۲، گالری محسن