بنیاد هندی Emaho فراخوان شرکت در نخستین گرنت ۵ هزار دلاری برای انتخاب و حمایت از یک عکاس با استعداد و نوظهور آسیایی را منتشر کرده است.

  فقط عکاسانی که شهروند یکی از کشورهای آسیایی باشند (از جمله عکاسان ایرانی) می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. شرکت در این مسابقه مسلتزم پرداخت هزینه ۱۵ دلاری است و فقط عکاسانی که این وجه را پرداخت کنند می‌توانند در رقابت برای تصاحب این گرنت شرکت کنند.
 
  با توجه به مشکلات پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی برای عکاسان ایرانی با پیگیری و استعلام «سایت عکاسی» مسئولین مسابقه تسهیلاتی در زمینه نحوه پرداخت وجه شرکت در مسابقه برای عکاسان ایران در نظر گرفته‌اند. بنابر اعلام دست‌اندرکاران این مسابقه عکاسان ایرانی متقاضی شرکت می‌توانند با ارسال ایمیلی به زبان فارسی برای نشانی emergingasiangrant@gmail.com از شرایط پرداخت وجه برای ایرانیان باخبر شوند. 
 
  آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۹ مرداماه ۹۴ (به وقت کشور هند) است. شرکت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد و تمامی عکاسان آسیایی می‌توانند در آن شرکت کنند.

  نیوشا توکلیان – عکاس ایرانی – یکی از اعضای هیات داوران پنج نفره این گرنت در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. سایر اعضای هیات داوران را Christian Caujolle موسس آژانس VU به همراه Kira Pollack دبیرعکس مجله TIME و همچنین Manik Katyal (موسس و سردبیر Emaho) و Naoko Ohta (کیوریتور Tokyo-Ga و معاون انجمن عکاسان ژاپن) تشکیل می‌دهند.  
 
 شرکت در کسب این گرنت تنها با مجموعه عکس در حال اجرا ممکن است و از ارسال تک عکس خودداری شود. عکاس برنده باید از وجه پرداختی برای تکمیل پروژه خود استفاده کند. هر پروژه ارسالی باید کار انفرادی یک عکاس باشد و کار مشترک روی یک پروژه پذیرفته نمی‌شود. 
 
  عکاسان متقاضی شرکت در این مسابقه باید آثار خود را به همراه مدارک خواسته شده بر روی وبسایت مسابقه آپلود کنند. عکاسان ایرانی باید پیش از اقدام به آپلود، برای دریافت شرایط نحوه پرداخت هزینه شرکت در گرنت، با ایمیل ذکر شده در بالا تماس بگیرند. مدارک و ضوابط لازم برای شرکت در این گرنت:

– بیوگرافی عکاس (حداکثر ۲۰۰ کلمه به صورت  Wordیا PDF)
– استیتمنت پروژه عکس ارسالی (حداکثر هزار کلمه به صورت  Wordیا PDF)
– کپشن ویژه هر عکس (هنگام آپلود هر عکس باید در باکس مربوطه بارگذاری شود)
– متنی شامل توضیح عکاس در مورد اینکه از وجه پرداختی گرنت به چه صورت برای تکمیل پروژه خود استفاده خواهد کرد. 
– هر عکاس می‌تواند مجموعه‌ای در حال اجرا با حداکثر ۲۰ فریم را با فرمت JPEG برای این گرنت شرکت دهد.
– هر عکس باید با اندازه ضلع بزرگ حداکثر ۲ هزار پیکسل و رزولوشن ۷۲ dpi با فرمت JPEG و فضای رنگ sRGB با کیفیت مدیوم ذخیره و ارسال شود.
– هر عکس باید کپشن مخصوص خود را داشته باشد (بدون ذکر نام عکاس) و هنگام آپلود ارائه شود. همچنین اطلاعاتی شامل زمان و مکان و کشور محل گرفته شدن عکس‌ها هم باید در متادیتای هر فایل عکس موجود باشد یا به صورت دستی هنگام آپلود وارد شود.
– محتوای عکس‌های ارسالی نباید دستکاری ساختاری شده باشند و ادیت عکس‌ها تا جایی مجاز است که مشروعیت اسنادی عکس دچار خدشه نشود. هیات داوران مسابقه مجاز است در صورت تمایل فایل اصلی و خام هر یک از عکس‌های مجموعه‌ها را برای بازبینی درخواست کند.
– پس از پرداخت وجه امکان حذف و اضافه و ادیت عکس‌های ارسالی وجود نخواهد داشت.
– برای ارسال آنلاین عکس‌ها و مدارک خواسته شده به این لینک مراجعه کنید.
 
  کپی‌رایت آثار منتخب متعلق به خود عکاسان خواهد بود ولی بنیاد برگزارکننده مجاز است از عکس‌های فرد برگزیده برای نمایشگاه و سایر انتشارات مربوط به گرنت در سمینارها، جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و …. استفاده کند. ارسال عکس برای این مسابقه باید تنها توسط خود عکاسان انجام شود و حقوق عکس‌های ارسالی باید متعلق به خود عکاس باشد. 
 
  عکاس برگزیده باید گزارش سالانه‌ای شامل نحوه خرج کردن وجه گرنت را به همراه ۴۰ فریم عکس جدید علاوه بر حداکثر ۲۰ فریم منتخب توسط هیات داوران برای برگزارکننده ارسال کند. در صورت مشمول بودن، پرداخت هرگونه مالیات از وجه دریافتی این گرنت برعهده عکاس برنده خواهد بود.
 
  علاوه بر وجه نقدی که در قالب گرنت به عکاس برگزیده اهدا می‌شود مرکز فرهنگی New Art Exchange هم برپایی نمایشگاهی انفرادی از مجموعه منتخب در گالری Mezzanine شهر ناتینگهام بریتانیا را برعهده می‌گیرد.