نمایشگاه گروهی عکس «سوگنامه» از ۱۴ آذر ۹۴ در مجتمع فرهنگی ارشاد خرم‌آباد افتتاح خواهد شد.

  این نمایشگاه شامل ۲۸ عکس در قطع ۵۰×۷۰ سانتیمتر به صورت رنگی و سیاه سفید و در شاخه‌های مستند اجتماعی و پرتره با موضوع عزاداری و آیین‌های محرم خرم‌آباد برپا خواهد شد. قرار است عواید فروش آثار این نمایشگاه به موسسه آبشار عاطفه‌ها تعلق بگیرد.
 
 محمدامین یوسفی، آرمان استا، حامد نکته‌سنج و محمدامین عابدینی عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. در بخشی از متن معرفی این نمایشگاه آمنده است:
 
«چهار نفر از چهار گوشه ایران برای اولین بار به خرم‌آباد سفر کردیم تا گفته‌ها و شنیده‌های تا به آن روزمان را با دیده‌ها قیاس کنیم… شعله شمع و قند و گلاب و جمعیتی که در سکوت فاصله چهل منزل را پای برهنه بر زمین می‌گذارد، چه عجیب بود این حس، چه غریب بود این حال.

 تاسوعا و ما سربندهای یا حسین بر پیشانی و مهر بر لب نظاره‌گر خیل عظیم مادران و خواهران سیاه‌پوشی بودیم که روی از آفتاب پوشانده بودند. عاشورا و سحرگاه عاشورا غوغایی به پاست، بوی خاک و گلاب و دود آتش، نوای نوحه‌های سوزناک، خون می‌کند دل را، پیر و جوان، چه بی‌ریا همه سراپا گلی شده. در کنار هم گرداگرد آتش حلقه زده، ذکر گویان در عزای حسین این آزاده‌ترین مردمان جهان، دیده‌تر می‌کنند.

  و آنگاه که با ضرباهنگ دهل قلب شهر به تپش در می‌آید و با سوز سرنا مردان دست‌ها را به هم حلقه زده، دسته دسته شده و چون سیل خروشان به حرکت کرده و این بار ذکرها جان دوباره گرفته: ای اهل حرم میر و علم‌دار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد.»

نمایشگاه تا ۱۹ آذر ۹۴ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ دایر است.
خرم‌آباد، میدان ٢٢ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، گالری هژبر