دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۴ آذر ۹۴ است و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور داوران خارجی امکان تغییر مهلت ثبت‌نام وجود ندارد. 

 

 بنابر این اطلاعیه، مهلت ثبت‌نام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و همچنین از شرکت‌کنندگان درخواست شده است تا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از قطعی سیستم بانکی، اینترنت یا موارد فنی دیگر، ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

 

  همچنین با توجه به تماس‌های بسیاری از شرکت‌کنندگان، موارد زیر جهت پاسخ به سوالات برخی از متقاضیان شرکت در جشنواره، در قالب این اطلاعیه منتشر می‌شود:



۱.    در صورتی که در جشنواره‌های دیگر کلوپ عکس فوکوس و دبیرخانه دیجیتال فوکوس، مانند "خیام ۲" و "گلستانه ۳" شرکت کرده‌اید، با همان نام کاربری وارد سایت شوید. لطفا به هیچ عنوان دوباره ثبت‌نام نکنید. در صورتی‌که نام کاربری خود را فراموش کرده‌اید، از ثبت‌نام مجدد اکیدا خودداری کرده و از صفحه بازیابی نام کاربری یا Forget Username استفاده کنید.

۲.    اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید از گزینه Forget Password استفاده کنید. در این قسمت با وارد کردن نام کاربری، رمز عبور جدید برای شما ایمیل می‌شود.

۳.    نیازی به مستند بودن عکس‌ها نیست، در تمامی ۶ بخش هر نوع ویرایش مجاز است، حتی ویرایش‌هایی که عکس را غیرواقعی نشان می‌دهد.

۴.    به تمامی شرکت‌کنندگانی که عکسشان پذیرفته شود گواهی‌نامه شرکت اعطا می‌شود. به تمامی برندگانی که عکس آنها در نمایشگاه های ۵ قاره نمایش داده می‌شود، نیز گواهی‌نامه‌های حضور در نمایشگاه گروهی در هر یک از قاره‌ها به صورت جداگانه اعطا می‌شود. 

۵.    ممکن است پس از آپلود عکس‌ها، آنها را در اکانت خود با کیفیت پایین ببینید. اشکالی در کیفیت عکس‌ها وجود ندارد و آنچه شرکت‌کنندگان می‌بینند، فقط یک پیش‌نمایش با کیفیت پایین است تا متوجه شوند چه عکس‌هایی را ارسال کرده‌اند. عکس‌ها بر روی سرور جشنواره با همان کیفیت مناسب که توسط شرکت‌کننده آپلود شده ذخیره شده و برای داوری از نسخه با کیفیت استفاده می‌شود. همچنین برای چاپ در کتاب و نمایشگاه فایل سایز بزرگ عکس‌های برنده درخواست خواهد شد.

۶.    پس از ارسال عکس روی اکانت، همچنان می‌توان تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۴ آذر ۹۴، آنها را حذف و اضافه کرد یا تغییر نام داد.

۷.    کتاب و DVD جشنواره به صورت رایگان به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود، حتی به کسانی که آثارشان به جشنواره راه پیدا نکند. 

۸.    اگر در دومین جشنواره خیام شرکت کرده‌اید و هنوز کتاب و DVD خود را دریافت نکرده‌اید برای آگاهی از محل دریافت کتاب و DVD به این لینک مراجعه کنید.

۹.    در تمام شش بخش جشنواره می‌توان عکس‌هایی با موضوع نجوم و نیز عکس‌های چشم‌انداز (Landscape) ارسال کرد، به شرط آنکه عکس ارسالی طبق تعریف آن بخش باشد.

۱۰.    ویدئوهای جشنواره به زبان فارسی زیرنویس شده و در صفحه ویدئو قابل مشاهده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، کانال جشنواره در تلگرام و صفحه ویژه جشنواره در اینستاگرام هم قابل دسترسی است.