مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی «شید» سه‌شنبه ۴ اسفند ۹۴ در محل گالری شیرین برگزار ‌شد.
   
  طبق اعلام دست‌اندرکاران، با تصمیم هیات داوران ششمین دوره جایزه «شید» متشکل از نادر داوودی، رضا معطریان، آرش خاموشی، بهنام صدیقی و عباس حاجی محمدی این جایزه به جلال شمس‌آذران از تبریز اهدا شد. میعاد آخی، اصغر خمسه، جلال شمس آذران، سهیلا صنم‌نو، بهار محمدیان، شقایق مرادیان‌نژاد و مهدی نصرتی به عنوان نامزدهای دریافت ششمین جایزه عکس «شید» معرفی شده بودند.
 
   جلال شمس آذران که به خاطر مجموعه «این مردمِ بی‌دریا» درباره دریاچه ارومیه برنده ششمین دوره جایزه عکس «شید» شد، سخنان خود را به زبان آذری بیان کرد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «فکر کردن به دریاچه قلبم را به درد می‌آورد. آنقدر که نمی‌توانم سخنی بگویم.»
 
  آیین اختتامیه ششمین جایزه مستقل عکس «شید» با توضیحاتی از سوی روشن نوروزی –دبیر اجرایی جایزه- آغاز شد. نوروزی در بخشی از سخنانش با اشاره به مشکلات پیش آمده در راه برگزاری ششمین دوره جایزه عکس شید از افرادی که به روند اجرایی شدن پروژه‌های شید کمک کرده‌اند، قدردانی کرد. او با اشاره به کمک نیوشا توکلیان به پروژه‌های گرنت شید و آکادمی شید، از معصومه مولاپور، ایمان صفایی، مجله عکسنامه، جواد منتظری، فرهاد سلیمانی، پروژه تهران منوکسید و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بخاطر هدایای مراسم اختتامیه جایزه عکس شید قدردانی کرد.
 
  در ادامه برنامه بهروز مهری عضو شورای سیاست گذاری جایزه عکس شید با اهدای لوح تقدیر از شیرین پرتوی –مدیرگالری شیرین– به پاس فراهم کردن فضای ارائه آثار ششمین دوره جایزه عکس شید تقدیر کرد. گالری شیرین پس از برگزاری نشدن نمایشگاه شید در خانه هنرمندان، میزبان بخش نمایشگاهی این جایزه شده بود. در ادامه پیمان هوشمندزاده، دیگر عضو شورای سیاست گذاری نیز با اهدای لوح تقدیر از محمودرضا بهمن‌پور –مدیر نشر نظر- قدردانی کرد. بهمن‌پور در مراسم اختتامیه سال گذشته اعلام کرده بود که کتاب عکس‌های برگزیده ششمین دوره جایزه عکس شید از سوی این انتشارات منتشر می‌شود.
 
  پس از آن با حضور پیمان هوشمندزاده و فرزانه خادمیان از جاوید تفضلی و مهناز ناظری دو برنده گرنت شید در سال ۲۰۱۵ تقدیر شد. این دو عکاس به عنوان برندگان کمک هزینه تکمیل پروژه شید، در طول ۴ ماه گذشته بر روی دو مجموعه عکس درباره محیط زیست کار کرده بودند.

  سپس کلیپی از دوره‌ گذشته جایزه «شید» برای حاضرین پخش شد تا در ادامه این مراسم «نشان عکس‌آنلاین» به جریان‌های تاثیرگذار در عکاسی ایران اهدا شود. نخستین نشان عکس آنلاین به پاس پروژه بلندمدت و گروهی درباره دریاچه ارومیه با عنوان «مردمانی که دیگر دریاچه نخواهند داشت» به هفت عکاس منطقه آذربایجان اعطا شد. حسین صدری به نمایندگی از این گروه، نشان عکس آنلاین را دریافت کرد. دومین نشان عکس آنلاین نیز به خاطر انتشار کتاب عکس «قربانیان جنگ ۲» به مهدی منعم اهدا شد.
 
  در ادامه با حضور بهنام صدیقی و آرش خاموشی از مهسا ایمانی، میعاد آخی، آذین حقیقی، سهیلا صنم نو، خشایار جوانمردی، حمیدرضا دستجردی و منا هوبه‌فکر به عنوان استعدادهای جوان تقدیر به عمل آمد.