نمایشگاه عکس‌های «جورج گئورگ ژرستر» با عنوان «ایران از چشم‌های هما» از روز جمعه ۲۶ شهریورماه ۹۵، ساعت ۱۷ با حضور هنرمندان، جمعی از مقامات سفارت‌خانه‌های اروپایی مستقر در تهران و اهالی رسانه و با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در نگارخانه اصلی «فرهنگسرای نیاوران» گشایش می‌یابد.

   این عکاس سوئیسی در سال ۱۳۵۵ در سفری پرمخاطره، زیبایی‌های ایران را از آسمان با دوربین عکاسی ثبت کرد [عکاسی هوایی] و حالا بعد از گذشت چهار دهه با حضور در تهران، عکس‌هایش را در گالری فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار می‌دهد. او در سال ۲۰۱۱ هم عکس‌هایش از ایران را در نمایشگاهی با نام «بهشت گمشده: ایران از آسمان» در لندن به نمایش گذاشته بود.

   ژرستر که به همراه دو تن از شاگردانش برای حضور در این نمایشگاه به تهران سفر کرده‌ است می‌گوید: «بعد از چهل سال که به ایران آمده‌ایم باید بگویم همه چیز تغییر کرده‌ است، این را زمانی متوجه شدم که در هواپیما وارد آسمان ایران شدیم و هزاران کیلومتر در آسمان پرواز کردیم تا به تهران برسیم. ایران برای من همیشه خاطره‌انگیز است و این سرزمین زیبا را به خوبی می‌شناسم. با گذشت ۴۰ سال به اینجا آمده‌ایم تا تصاویر به جا مانده از آن سال‌ها را به نمایش بگذاریم و باید بگویم این آثار هدیه‌ای است از جانب من به همه ملت ایران.»

   این نمایشگاه تا روز شنبه ۱۰ مهرماه ۹۵ در فرهنگسرای نیاوران به‌ نشانی تهران، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد‌ بود.