یازدهمین جشنواره عکس خبری «دوربین.نت» از روز شنبه ۳ مهر تا ۱۰ مهرماه ۹۵ با افتتاح نمایشگاه عکس‌های برتر سال ۹۴ در حوزه خبری و مستند، در نگارخانه باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

   این نمایشگاه در ۸ بخش ورزشی، اجتماعی، فرهنگ و هنر، آیین و مذهب، سیاسی، تلفن همراه، اقتصادی و مجموعه مستنداجتماعی با ۱۴۸ فریم عکس و ۱۰ مجموعه مستنداجتماعی از روز شنبه ۳ مهرماه ۹۵، ساعت ۱۸ گشایش می‌یابد. عکس‌های این نمایشگاه توسط مسعود زنده‌روح کرمانی، حمید فروتن و جاوید نیکپور داوری شده و دبیری بخش عکس این دوره از جشنواره را محمد نوروزی برعهده داشته‌است.

   یازدهمین جشنواره عکس خبری «دوربین.نت» با حمایت و همکاری شرکت نورنگار، شرکت خدماتی ایده آل، مرکز تعمیر دوربین، سایت عکاسی، مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران، آژانس عکس تهران و مشارکت باغ موزه قصر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌های یازدهمین جشنواره عکس خبری «دوربین.نت» به صورت کامل و مشاهده اسامی راه‌یافتگان به بخش نمایشگاه، می‌توانند به سایت «دوربین.نت» مراجعه کنند.

   برنامه‌های اصلی جشنواره شامل کلاس، ورک‌شاپ، جلسات نقد و بررسی و پخش فیلم‌ها از روز شنبه ۳ تا ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در باغ موزه قصر تهران برگزار می‌شود. هر روز، ساعت ۱۶:۳۰ پرونده نرم‌افزار و تازه‌ها اختصاص دارد به جدیدترین ترفندهای ادیت عکس، امکانات جدید نرم افزار فتوشاپ، ویرایش فایل‌های خام، رازگشایی از چندین شگرد عکاسی، آماده‌سازی کتاب عکس در ایندیزاین و …که علی علیزاده، ساسان پناهی، مصطفی صفاتاج، ساسان پناهی، سعید چاووشی و احسان رافتی هر روز در یک ساعت و پانزده دقیقه به ارائه مباحث می‌پردازند.

   ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۸:۳۰ به رونمایی از فیلم‌های رسیده به جشنواره و اکران آن‌ها اختصاص داشته و ساعت ۱۸:۳۰ نشست نقد و بررسی فیلم‌های پخش‌شده برگزار می‌شود. این فیلم‌ها توسط داریوش نصیری، امیررضا تجویدی و محسن زمانی داوری شدند و دبیری این بخش را احمد حجارزاده برعهده دارد.

   ساعت ۱۹:۰۰ هر روز، پرونده عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌‌شود و اساتید کلاس حمیدجانی پور، افرا افراسیابی، بابک برزویه، ناصر حسامی و ابوالفضل سلمانزاده مباحثی مانند تونل زمان و سلفی‌های لوس، دمای ارتباط با مخاطب، انتخاب سوژه و کپشن‌نویسی، روایت‌گری در عکس و عکاسی خیابانی (شهری) را در ۷۵ دقیقه دنبال می‌کنند.

   پرونده اصلی جشنواره با موضوع انتخاب و ارائه مجموعه عکس هر روز با موضوعات متفاوتی چون عکاسی جنگ، از دیروز تا امروز، عکاسی ورزشی، داستان پردازی در عکاسی، مجموعه عکس، تک عکس و تاثیر گزاری، کار گروهی در عکاسی بحران از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود و سعیدفرجی، جاوید نیکپور، رضا موسوی، وحید سالمی و مرتضی نیکوبذل مباحث این پرونده را دنبال می‌کنند. 

   آیین اختتامیه این جشنواره، روز جمعه ۹ مهرماه ۹۵ از ساعت ۱۷:۳۰ با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان برگزار می‌شود. و در روز شنبه ۱۰ مهرماه نیز، دیدن و راهنمایی مجموعه عکس «شو پورتفولیو» با حضور نفرات اول جشنواره، راه‌یافتگان به بخش مجموعه مستند جشنواره و میهمانان شهرستانی که مجموعه عکس دارند، توسط مجید سعیدی از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ برگزار می‌شود.گفتنی‌است حضور در تمامی برنامه‌ها، کلاس‌ها و نشست‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.