شورای سیاست‌گذاری جایزه «شید» در آستانه‌ی برگزاری هفتمین دوره‌ی این جایزه، فراخوان دومین دوره گرنت شید (کمک هزینه تکمیل پروژه‌های عکاسی مستند) را اعلام می‌کند.

   طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، هر سال یک عکاس زن و یک عکاس مرد زیر ۳۵ سال، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی مستند مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. هزینه‌های برگزاری این گرنت و مبلغ کمک‌هزینه، توسط گروهی از خود عکاسان مستند تامین شده‌است. برندگان گرنت باید از این کمک هزینه برای تکمیل پروژه‌ی خود استفاده کرده و پروژه تکمیل شده و نهایی خود را حداکثر تا پایان آذرماه ۱۳۹۵ تکمیل کنند. در این مدت دو نفر عکاس حرفه‌ای از طرف «شید» به‌عنوان مشاور بر فعالیت‌های این دو عکاس نظارت و آن‌ها را در پیشبرد مجموعه‌شان یاری خواهند کرد.

   دومین دوره گرنت «شید» موضوع ندارد و شرکت در این فراخوان برای تمامی عکاسان مستند رایگان است. شورای سیاست‌گذاری شید از تمامی عکاسانی که پروژه‌شان به دلیل مسائل مالی تکمیل نشده‌است، دعوت می‌کند تا در این فراخوان شرکت کنند. این کمک هزینه به مبلغ ۲ میلیون تومان، به عکاسانی اعطا می‌شود که ایده‌ی خوب و منحصر به فردی برای انجام یک پروژه عکاسی مستند داشته‌باشند و پروژه‌شان به دلایل مالی نیمه‌تمام مانده‌باشد.

   درخواست‌کنندگان باید عکس‌های گرفته‌شده پروژه تاکنون را همراه با پروپزال مجموعه از طریق فرم ثبت‌نام در وب‌سایت جایزه عکس «شید» ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال پروپزال، ساعت ۲۴، روز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۵ است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت جایزه عکس «شید» مراجعه کنند.