اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان شرکت در هفدهمین مسابقه بین‌المللی «عکس سال یونیسف» به میزبانی آلمان منتشر شد.
 
  هر ساله کمیته یونیسف آلمان مسابقه جهانی عکس سال این بنیاد را برگزار می‌کند. هدف جایزه تشویق و حمایت عکاسان و فتوژورنالیست‌هایی است که با گزارش‌های تصویری به نحو احسن و با اخلاق حرفه‌ای، موقعیت «کودکان و نوجوانان» را در سراسر جهان با کیفیت و خلاقیت تعریف می‌کنند. 
 

   جایزه این بنیاد که تاکنون به عکاسانی چون یان گراروپ، استفانی سینکلیر، مارکوس بلیزدیل و اد کاشی اهدا شده است، شامل یک سفارش کار از  کمیته ملی یونیسف آلمان است و طی یک کنفرانس مطبوعاتی ۳۰ آذر ۹۵ در برلین و با حضور برنده سال اعلام می‌شود. 
 
   پیش‌نیاز شرکت در این مسابقه معتبر، معرفی شرکت‌کننده (nomination) بنا به کیفیت کار وی توسط تعدادی از عکاسان مورد اعتماد یونیسف به دبیرخانه مسابقه است.

   بر این اساس، دبیرخانه مسابقه یونیسف از کاوه رستم‌خانی – عکاس مستند ایرانی ساکن آلمان – و مجتبی عبدالرحیم‌خان دعوت کرده است تا مسئولیت معرفی عکاسان کشورهای فارسی‌زبان و مناطق کُردنشین به دبیرخانه را به عهده گیرد.
 
  بر این اساس عکاسان ایرانی که تمایل به شرکت در مسابقه امسال دارند می‌توانند روش ارسال کار برای کاوه رستم‌خانی به منظور معرفی (nomination) به دبیرخانه را در زیر دنبال کنند:

– فایل‌ها (عکس‌ها) را به صورت Firstname_Lastname_00x نام و به صورت مسلسل شماره‌گذاری کنید. حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ عکس، فقط یک مجموعه می‌تواند برای جایزه ارسال شود.
– مجموعه ارسالی باید در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عکاسی یا تکمیل شده باشد. 
– عکس‌ها را با ابعاد ۱۸۰۰ پیکسل برای ضلع بزرگتر و dpi۹۶ ارسال کنید. 
– همه عکس‌های مجموعه را فقط در یک ایمیل پیوست کنید و از زیپ کردن فایل‌ها جدا خودداری شود.
– حتما در ایمیل خود موضوع پروژه ارسالی را در حداکثر ۲۰۰ کلمه شرح دهید و نام پروژه را همراه با عبارت [unicef nomination 2016] در موضوع ایمیل بنویسید. توجه فرمایید که اگر گیومه‌ها فراموش شوند ایمیل شما به spam خواهد رفت و خوانده نخواهد شد. 
– ایمیل را حداکثر تا ۲۰ مهر ۹۵ به نشانی unicef.poy.me.nomination@gmail.com ارسال کنید.
– به ایمیل‌هایی که در آنها این روند رعایت نشده باشد یا  موضوع عکس‌ها خارج از موضوع کودک و نوجوان باشد رسیدگی نخواهد شد.
– امسال برای اولین بار شرکت در مسابقه به صورت آنلاین انجام می‌شود بنابراین با متقاضیان منتخب برای ادامه روند معرفی و اعلام نام و رمز کاربری جهت ارسال نهایی کارها تماس گرفته خواهد شد. به این منظور ۱۰ تا ۱۵ عکس از یک مجموعه، که به تایید کاوه رستم‌خانی رسیده است، باید از طریق وب‌سایت مخصوص تا ۲۵ مهر ۹۵ برای دبیرخانه جایزه ارسال شود. 
 
  گفتنی‌ست که در مسابقه سال گذشته مجموعه‌هایی از صادق سوری و محمد گلچین از ایران شایستهٔ تقدیر شناخته شدند. همچنین در پانزدهمین جایزهٔ عکس سال یونیسف، عبدالله حیدری نیز به عنوان یکی از ۶ عکاس شایستهٔ تقدیر معرفی و پیش از آن هم مجید سعیدی به عنوان برگزیده رتبه دوم مسابقه عکس یونیسف در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده بود.

   تکمیلی: برای ارتباط با مجتبی عبدالرحیم‌خان هم می‌توانید با نشانی ایمیل mojtaba.abdoulrahimkhan@gmail.com یا شماره موبایل ۰۹۱۲۸۰۴۰۶۱۵ تماس بگیرید.