نمایشگاه عکس‌های نفیسه مطلق با عنوان «سرمایه‌گذاری امید» از روز شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۹۵ به مدت یک ماه در استانبول برگزار می‌شود.

   «سرمایه گذاری امید» پیش‌تر نیز در دو کمپین آگاهی‌رسانی در کشورهای سنگاپور و لوکزانبورگ به نمایش درآمده و این‌بار نیز در گالری تخصصی عکاسی مستند به‌نام «فتوگرافوی» در شهر استانبول در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه، یک کارگاه سه روزه عکاسی مستند داستانی با حضور نفیسه مطلق در محل گالری برگزار می‌شود.

   این مجموعه نگاهی دارد به زندگی جمعی از دختران هنرمند افغانستان که در یک مرکز تربیتی به هنرهای نمایشی مشغول هستند. مرکز غیردولتی «ام‌ام سی‌سی گلوبال» با هدف توانمندسازی، بالابردن اعتماد به نفس و ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای کودکان جنگ‌زده‌ی افغانستان ۱۴ سال است به فعالیت‌های متنوع نمایشی مشغول است.

   در بخشی از بیانیه هنری نفیسه مطلق آمده است: «عکس‌های پیش روی شما، داستان نسل تازه‌ای از زنان فردای افغانستان است که با روحیه‌ی شادتر و اعتماد به نفس و قدرت بیش‌تر در مقابل تبعیض‌ها و مشکلات ایستادگی خواهد کرد.»

   مطلق می‌گوید در سفرش به افغانستان به دنبال داستانی متفاوت از کلیشه‌های رایج درباره‌ی افغانستان بود هر چند به نظر می‌رسد هنوز رسانه‌ها شانس بیش‌تری برای فروش داستان‌های تلخ و تاریک این کشور دارند و مجموعه‌هایی با این‌همه رنگ و شادی و امید مخاطبان کمتر ولی خاص‌تر را به خود جلب می‌کند.

   نفیسه مطلق عکاس مستند اجتماعی و استاد دانشگاه در رشته‌ی علوم ارتباطات است. وی پیش از مهاجرت از ایران در سال ۱۳۸۳ به عنوان عکاس خبری با رسانه‌های ایران همکاری می‌کرد. موضوعاتی چون مسایل اجتماعی زنان، حقوق بشر و گفتگوی ادیان از موضوع‌های اصلی پروژه‌های عکاسی مستند وی در سال‌های اخیر است که در رسانه‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش درآمده است.