نمایشگاه عکس‌های پریناز امکانی و سحر رحمدل با عنوان «آن ساکتِ کبود» از روز پنج‌شنبه ۱۱ آذرماه ۹۵ در دانشکده معماری و شهرسازیِ دانشگاه هنر تهران برگزار می‌شود.



   در این نمایشگاه ۳۰ عکس در ابعاد ۳۰×۴۰ سانتی‌متر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم پریناز امکانی آمده است:



   «عکس به پنجره‌ای می‌ماند و معماری به آنچه که در آن جای گرفته است. ناظر معماری با نگاه به اطراف و از طریق درک روابط مقیاس و پرسپکتیو و حجم و فاصله و… فضای اطراف را مورد کنکاش قرار می‌دهد و بیننده‌ی تصویر نیز در حین مشاهده به رغم اینکه عکاس تمامی زوایای یک تصویر را به وی نشان نداده، تصویری قریب به یقین از شرایط فضایی صحنه به دست می‌آورد.



   فضا ذات معماری را نشان می‌دهد. به همین منظور سعی شده است عکس‌ها به گونه‌ای باشد که بیننده پای در فضای درون عکس بنهد و به درکی از معنا و مفهومِ فضا برسد و به تماشای بخشی از واقعیت بنشیند و قابلیت‌های هنری را که در محیط خنثی یا مخفی بوده‌اند، ببیند.



   در این نمایشگاه، عکس‌هایی از جزئیات معماری فضا نیز وجود دارد که جدا از نور و بافت و رنگ که مفاهیم مادی هستند به مفاهیمی در حوزه‌ی انتزاع اشاره دارند که حاوی روایت دیگری از جنبه‌های بنیادین معماری است.»



   پریناز امکانی، کارشناس ارشد مهندسی معماری، دارای گواهینامه‌ی عکاسی پژوهشگران از دانشگاه تهران و همچنین عضو انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان شرقی است. حضور در نمایشگاه گروهی عکس «سبز خاکستری» و ۲ عکس برگزیده از این هنرمند در مسابقه احیاء دریاچه‌ی ارومیه سازمان حفاظت محیطزیست (۱۳۹۳) نیز در کارنامه هنری پریناز امکانی دیده می‌شود.



   سحر رحمدل، کارشناس ارشد مهندسی معماری و عضو انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان شرقی است. این هنرمند کسب مقام سوم در بخش چهره‌ی شهر در ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.



گشایش: پنج‌شنبه ۱۱ آذرماه – ساعت ۱۴

بازدید از این نمایشگاه تا روز پنج‌شنبه ۱۸ آذرماه ۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ ادامه دارد.

دانشگاه هنر تهران: تهران، خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، بعد از تقاطع ۳۰ تیر