نمایشگاه عکس‌های آرمان استپانیان با عنوان «آرامستان» از روز جمعه ۱۲ آذرماه ۹۵ در گالری افرند گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه تعداد ۱۵ عکس رنگی در ابعاد ۳۰×۴۰ سانتی‌متر به نمایش گذاشته می‌شود. در قاب نخست نمایشگاه «آرامستان» که به بخشی از متن فصلنامه هاندس با عنوان «جنگ هنر و ادبیات» اختصاص یافته، آمده است:

   «روزی سر مزار پدرم در قبرستان ارامنه، عکس‌هایی که روی سنگ قبرها بودند توجهم راجلب کرد. با خودم فکر کردم، موقعی که این افراد برای رفتن پیش عکاس باشی آماده می‌شدند، به چه فکر می‌کردند؟ با چه شور و شوقی لباس‌های خود را پوشیده‌اند؟

   زمانی که روبروی دوربین عکاسی به آن خیره شده‌اند، آیا فکرش را می‌کردند که روزی همان عکس بر سنگ قبرشان نقش خواهد بست؟ و با این افکار آرمان شروع به عکاسی از سنگ قبرها می‌کند. به تک تک آن‌ها المان‌های زنده مثل  یک دسته گل یا یک ساعت جیبی، یک تکه از قلاب‌بافی ظریف، یک عکس دیگر اضافه می‌کند تا به آن‌ها معنا و مفهومی متفاوت بخشد و بدین ترتیب مخاطب را بیش‌تر به فکر وا دارد.

   به عبارتی استپانیان تعبیر و تفسیر خود را از عکس سنگ قبر به آن می‌افزاید. این عکس‌ها با استفاده از نور طبیعی آفتاب (خورشید) عکاسی شده‌اند و از فیلتر فقط جهت ملایم کردن سایه‌های تند استفاده شده است.»

گشایش: جمعه ۱۲ آذرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری روزهای شنبه تعطیل است.
گالری افرند: تهران، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف آباد)، خیابان شهید جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، پلاک ۴۸.