نمایشگاهی از عکس‌های کیارنگ علایی با عنوان «نیمه تراوا» از روز جمعه ۱۵ بهمن ماه ۹۵ (۳ فوریه ۲۰۱۷)، ساعت ۱۷ به میزبانی مرکز هنری آهیو در فنلاند در گالری اصلی این مرکز هنری گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه که پیش تر نیز در گالری دولاووت پاریس برگزار شده بود، ۴۰ عکس‌ در ابعاد ۳۰×۴۵ سانتی‌متر تا ۷۰×۱۰۵ سانتی‌متر چاپ شده بر روی کانواس فاین آرت هانه موله و با قاب چوبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. 

   این عکس‌ها اغلب با رویکرد مستندگرایانه و بعضاً هنری تولید شده‌اند و حاصل سه سال عکاسی در مناطقی چون کیاشهر، انزلی، زندانه، متش، گرمدول، محلات چرسو، تالش، رضوان شهر، پونل، گردنه الماس، شفت و ماسوله‌اند که بر اساس استیتمنت نمایشگاه کوشیده‌اند استمرار زمان را در لحظاتی که عکاس خواسته است، قطع کنند تا تمام چیزهای بازنموده صحنه، ساکن شوند و به این طریق، تکه‌ای از گیلان را وصل کنند به چشم عکاس تا گیلان، نه فقط بر روی صفحه حساس الکترونیکی، که بر جان و روح عکاس نیز پاینده بماند.

   کیارنگ علایی درباره عنوان این نمایشگاه می‌گوید: «نیمه تراوا گونه‌ای غشا است که دارای نفوذپذیری انتخابی است که مانند سد عمل می‌کند، به بعضی از مولکول‌ها اجازه پیشروی می‌دهد و به برخی نه. انتخاب این عنوان برای نمایشگاه، به این دلیل بود که به صورت نمادین به این نکته اشاره کنم که در مواجهه با فضای طبیعی و زیست محیطی در گیلان، گاهی موفق می‌شدم در بطن یک صحنه پیش بروم و گاهی از نفوذ به این لایه رازآمیز ناکام می‌ماندم.»

   بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه ۶ اسفندماه ۹۵ (۲۴ فوریه ۲۰۱۷) به جز روزهای دوشنبه، از ساعت ۱۲ تا ۱۷ در گالری مرکز هنری آهیو واقع در منطقه ۸۰۱۰۰ یوئنسوو ادامه دارد.

   گفتنی است مرکز هنری آهیو واقع در شهر یوئنسو یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های هنری فنلاند است که از سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و دارای پنج سالن مدرن نمایش عکس و ویدئو است و فعالیت آن در راستای نمایش و معرفی هنر ملی و بین المللی است.