آیین گشایش نخستین جایزه هنری «قلب تهران»، روز سه‌شنبه ۷ شهریورماه ۹۶ با اهدای جوایز برگزیدگان و با حضور مسئولان و هنرمندان در نگارخانه موزه هنری ملک برگزار خواهد شد.

   در مراسم افتتاحیه این جایزه، ساعت ۱۶:۳۰ برگزیدگان بخش اصلی و ویژه این جایزه در بخش‌های عکس، کارتون، پوستر و تصویرگری معرفی و مدال «قلب تهران» و جوایز برگزیدگان اهدا می‌شود.

   همچنین در این مراسم از کامران عدل؛ عکاس که اهل منطقه ۱۲ تهران است و در دوره‌های مختلف از شهر تهران و این منطقه عکاسی کرده است، تجلیل می‌شود.

   پس از مراسم افتتاحیه، نمایشگاه نخستین جایزه هنری قلب تهران با ۱۵۵ اثر عکس، کارتون، پوستر و تصویرگری در بخش مسابقه و ۱۰ اثر تصویرگری در بخش خارج از مسابقه گشایش می‌یابد نمایشگاه آثار این جایزه تا ۲۲ شهریورماه در نگارخانه موزه ملی ملک ادامه دارد.

   گفتنی است شهرداری منطقه ۱۲ تهران نخستین جایزه هنری قلب تهران را ۷ تا ۲۲ شهریورماه در نگارخانه موزه ملک برگزار می‌کند.

   مصطفی اسدالهی، ابراهیم حقیقی و قباد شیوا در رشته آگهی دیواری (پوستر)،  محمدعلی بنی اسدی، کیانوش غریب پور و مهران زمانی در رشته تصویرگری، اسماعیل عباسی، افشین شاهرودی و بابک برزویه در رشته عکاسی و کامبیز درمبخش، جمال رحمتی و بهرام عظیمی در رشته کارتون آثار نخستین جایزه هنری قلب تهران را انتخاب و داوری کردند.

   نخستین جایزه هنری قلب تهران به مناسبت دویست و سی امین سال پایتختی تهران برگزار می‌شود و هدف از این رویداد فرهنگی، هنری ایجاد انگیزه برای تولید معنا و مفهوم توسط علاقه‌مندان و هنرمندانی است که نسبت به موضوع شهر تاریخی تهران، شهرنشینی و ویژگی‌های این کلان شهر با تمرکز بر محدوده‌ی منطقه‌ی دوازده شهرداری گرایش دارند. آثار نهایی، حاصل کار هنرمندانی است که از منظر رویکرد فردی خویش به ویژگی‌های منحصر به فرد روابط متقابل انسان و محیط شهری، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی تهران معاصر و آثار عهد ناصری پرداخته‌اند.