گالری ای.جی. از روز جمعه ۱۴ مهرماه ۹۶ میزبان نمایشگاه عکس‌های پیمان هوشمندزاده با عنوان «خشک!» خواهد بود.

   در بخشی از بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «خشک!‌ها بدن‌های پاک از آلودگی را می‌پوشانند. «خشک!»، شاید تنها عبارت آشنایی است که از خاطرات نا آشنای گرمابه‌ها باقی مانده‌ است. گرمابه‌ی همگانی یا حمام عمومی که امروز به سرعت در حال از بین رفتن است، در ایران از هزاران سال پیش محلی برای شستن، پیراستن و گردهمایی‌های هفتگی بوده است.

   جایی که علاوه بر شستن و نظافت و مشت و مال، فرصتی برای معاشرت و نظافت مهیا میکرد. مکانی که به جز پاک کردنِ زندگان؛ شاهد تولد، مرگ، آئین‌های مختلف و بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی از جمله قتل‌ها و توطئه‌های متعدد بوده است و امروز بینه‌ها و دالان‌هایش تمام این خاطرات مبهم را درون خود همچون رازی پنهان کردهاند.»

   پیمان هوشمندزاده (تهران، ۱۳۴۹) که در ابتدا با هدف عکاسی از خالکوبی‌ها به جست­جو در حمام­ها پرداخت، به مرور توجهش به مکانی معطوف شد که علیرغم جذابیت­‌هایش، به تدریج رو به ویرانی می‌­رفت. عکاسی از حمام­‌ها که از سال ۱۳۷۷ آغاز شده بود، در ابتدا به صورت سیاه و سفید انجام شد، ولی در سال­‌های بعد به شکل رنگی ادامه پیدا کرد. این مجموعه در حمام‌هایمختلف شهر­های ایران، به جز تهران عکاسی شده ­است.

گشایش: جمعه ۱۴ مهرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا ۳ آذرماه ۹۶، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری ای.جی: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان پسیان جنوبی، شماره ۳