نمایشگاه عکس‌های سروش کیایی با عنوان «برج آهن» از روز جمعه ۳ آذرماه ۹۶ از ساعت ۱۶ در گالری آرته گشایش می‌یابد.

   در بخشی از بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «در دوره‌ای از تاریخ این شهر در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، معماران و هنرمندانی ظهور کردند که با آثار ماندگار خود چهره‌ی این شهر را تغییر دادند و به آن هویتی نوین بخشیدند. سازه‌هایی ملهم از معماری تاریخی ایران و درآمیخته با نوآوری‌های معماری مدرن اروپایی را پدید آوردند. ساختمان‌های هم‌چون بنای آزادی، سَردر دانشگاه تهران، تئاتر شهر، تالار رودکی، موزه هنرهای معاصر، موزه‌ی فرش و … نمادهای پابرجای آن دوره هستند.

   اما اکنون در دو دهه‌ی اخیر و به‌ویژه در سال‌های دهه‌ی ۹۰ شمسی، تهران خواسته و ناخواسته به ستایش آهن و برافراشتن فولاد و بِتون برخواسته است. امروز مهم‌ترین جلوه‌ی این شهر، فشردگی، انبوهی، خفگی، ازدحام، آلودگی، درختان خشکیده و برج‌هایی برخاسته از رُشد اقتصادی است.

   به‌راستی چه بر سر ما و این شهر آمده است؟ زیبایی و اصالت را در زنگ‌زدگی‌های مشبک انبوه آسمان‌خراش‌های نیمه‌ساز جستجو می‌کنیم و من آن را درون دایره ی تصویر دوربین عکاسی قرار می‌دهم. هرچند این زرد نارنجی‌ها را سیاه و سفید می‌بینم. واقعا چه زیبا است!! چطور تاکنون آن را ندیده بودم و از وجود چنین سازه‌هایی در اطرافم لذت نبرده‌ام؟! دو صد افسوس.

   اینک ما در این شهر آهن را می‌ستاییم، ساختار و اسکلت‌های بزرگ را، اینک ما مرگ درختان را می‌ستاییم، شهر آرام آرام و البته به زیبایی در انبوه ساختارهای عظیم آهنی غرق می‌شود.»

گشایش: جمعه ۳ آذرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز یکشنبه ۱۲ آذرماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری روزهای شنبه تعطیل است.
گالری آرته: تهران، شیرازجنوبی، پایین تر از پل همت، بلوار علی خانی، ۲۰متری گلستان، ۱۲متری دوم، پلاک ۳