انجمن جامعه‌شناسی ایران در نظر دارد هم زمان با چهارمین همایش ملی «پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه‌ی ایران»، نمایشگاه عکسی از آثار مستند اجتماعی مرتبط با محورهای کلی این همایش برگزار کند. به همین منظور از پژوهشگران، هنرمندان و دانشجویان دعوت می‌شود تا با مشارکت خود به برگزاری این همایش یاری رسانند.

– مسئول مسابقه‌ی علمی بخش عکس همایش:
علی‌مراد عناصری

– محورهای عمومی فراخوان:
۱- نابرابری‌های اجتماعی
۲- عدالت و زندگی اجتماعی
۳- بخش ویژه: زلزله

– مقررات نمایشگاه:
۱- عکس‌های ارسالی توسط داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس از عکاسانی که آثارشان در مرحله‌ی انتخاب آثار پذیرفته شده است دعوت می‌شود که متناسب با مختصاتی که بعدا اعلام خواهد شد، پرینت یا نسخه‌ی چاپی اثر خود را تحویل دهند.
۲- عکس‌های خود را در فرمت jpg  و با اندازه‌ی ضلع بزرگ هجده سانتی‌متر و رزولوشن ۷۲ به نشانی ایمیل photo.4th.research.congress@gmail.com بفرستید.
۳- عکس‌ها را با نام و نام خانوادگی و شماره به زبان انگلیسی ضبط کنید (نمونه: amirakbari1) و در یک فایل جداگانه با فرمت پی‌دی‌اف هم، مشخصات کامل عکاس، محور مربوطه، موضوع، زمان و مکان و در صورت نیاز توضیحات لازم مربوط به هر عکس را یادداشت کرده و با اطلاعات تماس (شماره‌ی تلفن و ایمیل) ارسال کنید.
۴- لطفا عکس‌ها را به صورت خام و بدون ادیت مخرب ارسال کرده و از به کار بردن فیلترهای اتومات خودداری کنید.
۵- در صورت استقبال عکاسان، عکس‌های پذیرفته شده در صفحه‌ی اینستاگرام مربوط به همایش، با نام عکاس منتشر خواهد شد. در صورت علاقه، نام صفحه‌ی اینستاگرام خود را در فایل مشخصات ذکر کنید.
۶- در صورتی که امکان برگزاری نمایشگاه عکس فراهم شود، با رضایت و توافق عکاسان، عکس‌ها به فروش خواهند رسید و هزینه‌ی آن‌ها صرف زلزله‌زدگان کرمانشاه خواهد شد. بنابراین ارسال عکس‌ها به معنای پذیرش این مساله است. در صورت برگزاری این نمایشگاه، نیاز به تحویل پرینت یا نسخه‌ی چاپی نخواهد بود.
۷- محدودیتی در تعداد عکس‌های ارسالی نیست.
۸- به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در مسابقه داده می‌شود.
۹- به آثاربرگزیده هدایایی به رسم یادبود و پاسداشت مشارکت در همایش اهداء می‌شود.  

– تقویم نمایشگاه:
عکس‌های خود را تا تاریخ ۳۰ آذرماه به نشانی ایمیل photo.4th.research.congress@gmail.com  بفرستید یا در قالب سی‌دی، به دبیرخانه همایش تحویل دهید. مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد.  

راه‌های ارتباط و تماس:
– پست الکترونیک بخش عکس همایش: photo.4th.research.congress@gmail.com   
– مسئول دبیرخانه‌ی همایش: مریم نوری زنوز  ۰۹۱۴۸۹۱۹۶۱۱
– نشانی دبیرخانه: تهران، بزرگراه جلال آلاحمد، دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، طبقه‌ی اول، انجمن جامعه‌شناسی ایران