نمایشگاه عکس تاریخی «مردم معمولی» از روز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۶ در موزۀ عکسخانۀ شهر افتتاح می‌شود.

   این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های آنتوان سوریوگین از عکاسان برجسته دوره قاجار است. در این نمایشگاه ۵۰ قطعه عکس ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر از این عکاس به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها زندگی روزمرۀ مردم معمولی در دوران قاجار را نمایش می‌دهند.

   آنتوان سوریوگین (زاده ۱۲۰۹، درگذشت ۱۳۱۲ خورشیدی) یکی از عکاس شناخته شده و نام آشنای دورۀ قاجار است. آنتوان سوریوگین با ۵ دهه فعالیت حرفه‌ایِ عکاسی، یکی از مهم‌ترین شاهدان زندگی ایرانیان از دوران ناصرالدین شاه تا سلطنت رضاشاه بود. او برای کامل کردن مجموعه عکس‌های خود تمامی ایران را زیر پا گذاشت و از سوژه‌های گوناگون بهترین تصاویر را تهیه کرد. مردم، مناظر، بناهای تاریخی، آداب و رسوم، مشاغل و حرفه‌ها، اشیاء و سرانجام تمام زوایای زندگی ایرانیان سوژه عکاسی او بودند.

   علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزۀ عکسخانۀ شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزه مراجعه کنند.