نمایشگاه گروهی عکس «رویارویی ۱» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سه گالری  نات، هپتا و تم در تهران برگزار می‌شود.



   پرستو ابن علی، مهسا بهدادی‌مهر، هدیه جمشیدیان، حمید حکاکی، امیر علیمی، پریسا گلشنی و کاترین ملکی نظری عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند و انتخاب آثار بر عهده‌ی رهام شیراز بوده است.



   رهام شیراز به عنوان نمایشگاه‌گزار در بیانیه‌ی این نمایشگاه نوشته است:



   «مجموعه پیش رو،  با هدف قرار دادن شهر تهران به عنوان محلیت، هفت هنرمند را که اقدام به بازنمایی این شهر کرده‌اند در خود گنجانده است. نقطه اشتراک تمام مجموعه حاضر، تعاملی است که مابین عمل عکاسانه‌ی هنرمندان و کیورِیْتور، برای بازنگری و گسترش سطح معمول امکانات تصویری شهر تهران و مفاهیم رایج در آن شکل گرفته است. در این وفاق تازه، گویی امکانی فراهم شده تا لایه محتمل تازه‌ای به واسطه‌ی تعامل زیباشناسانه عکاس و کیوریتور به روی نقش روزمره‌ی تهران کشیده شود. لایه‌ای که با نفوذ به جنبه‌های مختلف شهری، از مناظر داخل شهر گرفته تا حاشیه آن، از فضاهای داخلی تا خارجی، اقدام به بازتعریف و گسترش تعاملات محتمل شهری می‌کند.



   در ادامه‌ی این منطق همچنین تلاش شده است جایگاه بیننده اثر به ماهیتی تعاملی‌تر از صرفاً دیدن یک نمایشگاه عکس ارتقا پیدا کند. با تمهیدات مختلف فراخور محتوای هر مجموعه، بیننده آثار یا با همراه شدن با گزاره‌ی نمایشگاه، به‌عنوان رسانه‌ای افزوده به عکاسی یا در تمهیدات تعاملی که برای دیدن نمایشگاه، در چینش یا در ارائه آثار تعبیه شده است، از خوانش سطح عکس فراتر می‌رود.



   در همین راستا، نحوه‌ی بدیع استفاده همزمان از سه گالری در مرکز شهر، مثلثی را شکل داده که بیننده با اقدام به سفری کوتاه مابین این سه جایگاه، سفری در مرکز تهران که با پیاده‌روی هم میسر است، با تمامیت تلاش هنرمندان در رویداد  نمایشگاهی "رویارویی"  همراه می‌شود.»



افتتاحیه: ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ الی ۲۰

بازدید: همه‌روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰

نمایشگاه تا ۲۷ اردیبهشت ادامه دارد.





آدرس گالری‌ها

  • گالری نات: خیابان قائم‌مقام فراهانی، پایین‌تر از خیابان استاد مطهری، کوچه شبنم، پلاک ۳، واقع در ساختمان موسسه‌ی مطالعات "پرسش"
  • گالری هپتا: خیابان کریم‌خان زند، ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره ۳، طبقه همکف
  • گالری تم: خیابان کریم‌خان زند، نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰