نمایشگاه گروهی «کجواج‌ها»، فصل نخست پروژه‌ی دنباله‌دار «روزمرگی‌های معاصر»، روز جمعه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷ در گالری سایه افتتاح خواهد شد.

«روزمرگی‌های معاصر» پروژه‌ی هنری دنباله‌داری است به نمایشگاه‌گردانی علی میراسماعیلی که تاکنون دو فصل آن با عناوین «کجواج ها» و «فراموشی» به اتمام رسیده و فصل سوم این پروژه با موضوع «هویت» در حال انجام است.

هنرمندان منتخب برای شرکت در هر یک از فصل‌های این پروژه، بدون وابستگی به هر کدام از سبک‌ها یا شیوه‌های تولید اثر هنری، با رویکردی فرارشته‌ای سعی در نمایش مفهوم روزمرگی در شکل معاصر آن دارند. «کجواج‌ها» به عنوان فصل اول «پروژه‌ی روزمرگی‌های معاصر»، با به‌کارگیری مدیوم‌های مختلف عکاسی و چیدمان، به بررسی رابطه‌ی شبه‌انگیز انسان معاصر با امر واقعی می‌پردازد.

علی میراسماعیلی در بیانیه‌ی این نمایشگاه آورده است:
«پروژه‌ی کجواج‌ها در بستر یک شک عمیق تاریخی شکل گرفت، تشکیک در انگاره‌ای از عکس که ردی از واقعیت به دست داده و رکنی بنیادین در کارکردهای زیباشناسانه‌ی آن دارد، انکار رابطه‌ی میان آنچه می‌بینیم و آنچه می‌دانیم.
آثار این پروژه، گرچه پر از ناهنجاری‌های گیج‌کننده‌اند، اما بهترین میانجی میان ادراکات دیداری ما و خاطره‌ی آن‌ها قلمداد می‌شوند، صخره‌هایی از یقین، معلق در اقیانوس شک…»

الهه زکوی، معصومه شصتی، ماه‌نو شیرزاد، بنفشه عرشی و هاجر کربلائی هنرمندان حاضر در این پروژه هستند که زیر نظر علی میراسماعیلی به تولید اثر پرداخته‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دیگر فصل‌های پروژه‌ی «روزمرگی‌های معاصر» و همچنین اطلاع از فراخوان فصل چهارم آن، از صفحه‌ی اینستاگرام این پروژه بازدید فرمایید.

علی میراسماعیلی عکاس، مدرس عکاسی، مؤلف و مترجم در زمینه‌ی عکاسی و ویرایش‌های عکس است. او علاوه بر تدریس کلاس‌های «عکاسی مقدماتی» و «نرم‌افزار لایت‌روم» در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای، به عنوان مدرس در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده‌ی خبر حضور دارد. از میراسماعیلی کتاب «لایت‌روم، تاریکخانه‌ی دیجیتال» و «تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ» به چاپ رسیده است.

 

گشایش: روز جمعه ۲۹ تیرماه ساعت ۱۷ الی ۲۱
بازدید: همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ (گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.)
نمایشگاه تا ۳ مردادماه ادامه دارد.
گالری سایه: خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ –  ۸۸۸۲۷۸۸۶