‌کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ نشستی با عنوان «نوشتن با دوربین عکاسی» با حضور شادی قدیریان برگزار می‌کند.

شادی قدیریان عکاسی است که از پدیده‌های روزانه‌ای که جهان اطرافش را احاطه کرده‌اند معانی جدیدی خلق می‌کند. تأثیر تاریخ و جغرافیایی که او در آن زیست می‌کند بر فرآیند عکاسی او غیرقابل انکار است. او گاهی با ساده‌ترین فرم‌های بصری، پیچیده‌ترین روایت‌ها و مسائل انسانی را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. مجموعه‌های West by East در سال ۲۰۰۴ و Unfocused در سال ۱۹۹۸ نمونه‌هایی بر این مدعا هستند.

او به‌واقع با دوربین در حال نوشتن جستارهایی تصویری از دوران معاصر خود است. قدیریان در آثار خود نشان داده که با چیدن عناصر پیش‌پاافتاده می‌توان فرم‌های بصری جذاب و بدیعی ساخت. او در میانه‌ی اشیاء و انسان‌هایی که در اطرافش هستند و همچنین اخباری که احاطه‌اش کرده‌اند و ترکیب آنها با یکدیگر، قاب‌هایی تازه می‌سازد که مملو از نشانگان زیستی و برآمده از جهان شخصی او هستند.

قدیریان همواره به سراغ ترکیب کردن و صحنه‎‌آرایی‌ عناصر بصری‌ای می‌رود که در اکثر مواقع مورد توجه عکاسان کم‌تجربه قرار نمی‌گیرد زیرا این دسته از عکاسان به جای نگاه به درون و آزمودن تجربیات زیستی خود به دنبال تأثیر و تقلید از آزموده‌های دیگران هستند و به این ترتیب فرصت خلق جهان یگانه و شخصی خود را از دست می‌دهند.

شادی قدیریان روز سه‌شنبه پانزدهم بهمن‌ماه در کانون عکس اصفهان از زندگی شخصی‌اش و تأثیرات آن بر فرآیند خلق آثار هنری‌ برجسته‌اش در یک پیوستار تاریخی با علاقمندان عکاسی در اصفهان گفت‌وگو خواهد کرد.

نشانی: اصفهان، میدان فیض، نگارستان امام خمینی

برای ثبت نام عدد ۱ را به شماره‌ی ۰۹۱۳۴۲۴۴۹۴۵ یا به آیدی تلگرام ‏@isfphotoclub ارسال نمایید.