890221.jpg


به مناسبت  سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نمایشگاه عکسی با عنوان «قربانیان جنگ» و به ‌یاد قربانیان غیرنظامی جنگ عراق و ایران  در گالری راه ابریشمِ تهران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود.

نماینده‌ی ارتباطات دفتر کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در تهران, جان استریک, دراین‌باره می‌گوید: "مجموعه‌ی عکس‌های «قربانیان جنگ» نگاه انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه‌ای به مقوله‌ی جنگ دارد که این گرایش هم‌سوی روش کاری کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ است. اما, دلیل دیگری که این عکس‌ها مورد توجه ما قرار گرفت به تصویر درآوردن تأثیرات ناگوار این سلاح‌ها و روش‌هایی است که حقوق‌ بشردوستانه‌ی بین‌المللی به‌کارگیری آن‌ها را درمورد غیرنظامی‌ها ممنوع اعلام کرده است".
او اضافه کرد که دفتر کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در تهران  امیدوار است تا با همکاری عکاس این مجموعه, مهدی منعم, عکس‌های این نمایشگاه در پنج استان غربی کشور که با عراق مرز مشترک دارند به‌نمایش در‌آیند: "با نمایش این آثار در مناطق غربی که اکثراً آلوده به مین هم هستند, علاوه بر اطلاع‌رسانی به ساکنین این مناطق می‌توان آن‌هارا از خطرات ناشی از مهمات عمل نکرده و مین‌های به‌جا‌مانده از دوران جنگ عراق و ایران آشنا کرد". آقای استریک امیدوار است که عکس‌های آقای منعم,  با توجه به نگاه هنرمندانه‌شان و پیام بشردوستانه‌ای که دارند, از مرزهای ایران گذشته و در کشورهای دیگر نیز به نمایش درآیند.
نمایشگاه آثار مهدی منعم, با عنوان "قربانیان جنگ" از بیست و چهارم اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد در گالری راه ابریشم برپا خواهد بود.

بازدید شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر و پنجشنبه از ساعت ۵ تا ۸  بعد از ظهر ادامه دارد.
گالری راه ابریشم، خیابان لواسانی (فرمانیه غربی) بین شهروند و آبکوه شماره ۱۰۳