890305_1.jpg

 شهر و مناظر شهری همواره موضوعی با اهمیت در عکاسی معاصر به شمار می‌آمده‌اند، اما تهران علیرغم جذابیت‌های گوناگونش کمتر در مرکز توجه عکاسان ایرانی قرار گرفته است. از اینرو ماهنامه دیده قصد دارد در شمارهای ویژه به تهران بپردازد و در این مسیر از عکاسان و مخاطبینش دعوت میکند تا با ارسال آثارشان، دیده را در شکل گیری این تجربه یاری کنند. عکس‌های ارسالی می‌توانند تنوعی از مناظر شهری تا لحظاتی خصوصی در یک فضای داخلی را شامل شوند.
گراناز موسوی – شاعر و فیلمساز-  به عنوان دبیر مهمان روایت دلخواهش را از میان عکس‌های رسیده انتخاب می‌کند و با واژه‌هایش عکس‌ها را همراهی خواهد کرد.

جزییات و شرایط:
۱. هر عکاس می‌تواند تا ۶ عکس – به شکل تک عکس و یا یک مجموعه – ارسال کند.
۲. عکس‌ها می‌باید در فرمت JPEG  و با دقت ۷۲ DPI و در اندازه ۷۰۰ پیکسل در ضلع بزرگشان باشند.
۳. لطفا عکس‌هایتان را با نام و نام خانوادگیتان به علاوه شماره عکس نام گذاری کنید، بدون هیچ فاصله‌ای. برای مثال: rezahaghani1.jpg  
۴. مطلوب است که به همراه عکس‌ها یک فایل word  نیز ارسال شود: یک فایل حاوی نام، نام خانوادگی  و شماره تلفن عکاس و همینطور حداقل اطلاعاتی در باب عکس‌ها از جمله اینکه در چه تاریخی و در کدام از نقطه تهران گرفته شده‌اند.
۵. عکس‌ها می‌باید در یک ایمیل به آدرس tehran@didemag.com ارسال شوند.
۶. آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ تیرماه ۱۳۸۹ خواهد بود.
۷.ارسال عکس از نظر ماهنامه دیده به معنای اعلام مالکیت آن از سوی ارسال کننده‌اش است. درصورت اثبات خلاف آن مسئولیتی متوجه دیده نیست.
۸. ماهنامه دیده عکس‌های منتخب را در شمارهای منتشر خواهد کرد، شمارهای که یک ماه در بخش اصلی سایت به نمایش درخواهد آمد و پس از آن نیز از آرشیوش قابل دسترسی خواهد بود.

درباره گراناز موسوی:
گراناز موسوی متولد ۱۳۵۲ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته سینما در مقطع دکتری از دانشگاه سیدنی است.
از گراناز تاکنون سه مجموعه شعر در ایران به نام‌های خط خطی روی شب، پابرهنه تا صبح و آوازهای زن بی اجازه و گزیدهای از اشعارش در فرانسه با عنوان " Les Rescapes De La Patience" منتشر شده است.
 او در سال ۱۳۸۸ پس از تجربه‌های مختلف سینمایی، نخستین فیلم بلندش را با عنوان تهران من، حراج کارگردانی کرد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره بین‌الملی فیلم تورنتو و همینطور موزه هنرهای مدرن نیویورک به نمایش درآمده است.