انجمن عکاسان تئاتر دومین کارگاه عملی عکاسی تئاتر را بصورت مسابقه  از نمایش «حضرت والا» برگزار می‌کند.
این برنامه، مسابقه عکاسی است از، دو اجرای اول نمایش که بصورت اجرای عمومی در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل روی صحنه خواهد رفت.

ویژگی این مسابقه در این است که تا زمان اجرای برنامه هیچ تماشاگری نمایش را ندیده و هیچ عکاسی از آن عکاسی نکرده است.
در این برنامه علاوه برحضور عکاسان مطرح حوزه عکاسی تئاتر، تمامی عکاسان علاقمند به موضوع عکاسی تئاتر می‌توانند شرکت کنند. تا در تجربه دیگری از عکاسی بهره‌مند شوند. با توجه به ظرفیت سالن و اینکه مسابقه طی دو روز و در دو اجرای متوالی برگزار می‌شود، حداکثر پذیرش متقاضی شرکت در برنامه ۵۰۰ نفر است.

برگزار کننده از این تعداد ۵۰ نفر از بهترین عکاسان کشور و نیز اعضا انجمن عکاسان تئاتر را به مسابقه دعوت و برای ۴۵۰ نفر  فقط از طریق ثبت نام در سایت عکاسی کارت ورود به سالن صادر می‌کند. اسامی کلیه شرکت کنندگان نهایی، یک‌هفته پیش از اجرای مسابقه اعلام و به هیچ وجه امکان اضافه نمودن دوستان به شیوه‌ای غیر از ثبت نام نیست.

موضوع: مسابقه عکاسی از نمایش «حضرت والا»
علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌بایست درخواست ثبت نام خود را در سایت عکاسی تکمیل و مطابق گاهشمار و اطاعیه‌های بعدی برگزار کننده، روند برپایی مسابقه را دنبال کنند.

گاهشمار:
* ثبت نام حداکثر تا ساعت ۱۶ روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه ۸۹ و تنها از طریق پر کردن فرم ثبت نام در سایت عکاسی
* اعلام اسامی نفرات منتخب برای حضور در برنامه مسابقه، با توجه به سوابق عکاسی و الویت ثبت نام در ساعت ۱۶ روز  پنجشنبه بیستم  آبانماه در سایت عکاسی
* تاریخ دقیق عکاسی از تأتر با توجه به میزان آمادگی گروه و نیز مهیا شدن شرایط سالن متعاقبا از طریق سایت عکاسی اعلام خواهد شد. لیکن بر اساس پیش بینی انجام شده برنامه مسابقه در آخرین روزهای آبان ماه و  در سالن شماره ۱ تماشاخانه ایرانشهر واقع در پارک هنرمندان تهران خواهد بود.
* حداکثر  زمان تحویل آثار به دبیرخانه مسابقه روز سه‌شنبه نهم آذر ماه خواهد بود.
* نتایج راه یافتگان به نمایشگاه در روز شنبه بیستم آذرماه از طریق سایت عکاسی اعلام  و نفرات اول تا ششم  نیز طی مراسمی که همراه با اهدا جوایز با حضور اعضا گروه نمایشی و نیز تنی چند از عکاسان ممتاز کشور خواهد بود اعلام می‌شود.
* داوران مسابقه، اعضا هیات مدیره انجمن عکاسان تئاتر: مسعود پاکدل – رضا موسوی – ابراهیم حسینی


شرایط ثبت نام:
– ثبت نام در مسابقه برای همه عکاسان (حرفه‌ای و آماتور) آزاد است.
برگزار کننده مجاز است، با بررسی سوابق عکاسی و اولویت ثبت نام از بین متقاضیان نسبت به گزینش نفرات نهایی اقدام کند.
– نحوه انتخاب عکاسان برای حضور در روز اول و یا دوم مسابقه برعهده برگزار کننده می‌باشد.
– علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه برای حضور در نمایش باید فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

تحویل آثار:
– شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۵ عکس برای شرکت در مسابقه ارایه کنند. بدیهی است چنانچه تعداد عکس‌های بیشتری ارسال شود عکسهای پنجم به بعد بدون هیچ گزینشی حذف خواهند شد.
– عکس‌های دیجیتال مطابق با بهترین خروجی دوربین و عکس‌های فیلمی (آنالوگ) و اسلایدها باید اسکن شده در اندازه‌ی ۷۰×۵۰ سانتی‌متر با وضوح ۳۰۰ dpi و فرمت jpg، همگی بر روی CD تحویل شود.
مشخصات و شماره تماس عکاس با خط خوانا و ماژیک  روی CD نوشته شود.
– فایل عکس باید از کیفیت قابل قبول برخوردار باشد و قابلیت چاپ در ابعاد ۷۰×۵۰ سانتیمتر را داشته باشد در غیر اینصورت به علت عدم امکان چاپ از مسابقه حذف خواهد شد.
– شرکت کنندگان توجه داشته باشند حداکثر تا تاریخ نهم آذر ماه فرصت دارند تا اصل فایل را بصورت حضوری تحویل دهند.

نمایش آثار برگزیده:
پس از داوری، شش عکس‌ برتر مسابقه ، علاوه بر دریافت لوح تقدیر انجمن عکاسان خانه تئاتر و نیز دریافت جوایز نفیس برگزار کننده، از طریق انجمن عکاسان خانه تئاتر برای عکاسی از دو نمایش صحنه ای تا پایان سال جاری دعوت خواهند شد.
 علاوه بر آن عکس‌های چهل عکاس منتخب در نمایشگاه آنلاین سایت عکاسی به نمایش در خواهد آمد.
برگزار کننده تلاش می‌کند در صورت فراهم شدن مقدمات و فضای مناسب چهل عکس برتر را در یک نمایشگاه به نمایش گذارد.

در صورت بروز هرگونه مشکل یا پرسش می‌توانید از طریق ایمیل  Reza.mousavi.pic@gmail.com با مسئول برگزاری مسابقه در تماس باشید.