مدیر گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین دوره این سوگواره تا پایان فروردین ماه سال ۹۰ خبر داد.
به گزارش ستاد خبری سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی، «مسعود زارعیان» در نشست خبری این سوگواره که در محل سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: فراخوان سومین دوره سوگواره لحظه‌های عاشورایی در اربعین حسینی امسال در اختیار علاقمندان قرار گرفت اما با توجه به استقبال علاقه مندان و نیاز به تمدید زمان، مهلت ارسال آثار به این دوره از سوگواره تا پایان فروردین ماه سال آینده تمدید شد.
وی با اشاره به اینکه سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی در رشته‌های عکس، فیلم و فیلم نامه برگزار می‌شود افزود: علاوه بر رشته‌های اصلی یک بخش جنبی نیز برای این سوگواره در نظر گرفته شده و آن ارسال عکس‌های آلبوم‌های خانوادگی که به نوعی با امام حسین (ع) و عزاداری‌های ایشان مرتبط می‌شود، است.
مدیر گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در حالی که هنوز مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی پایان نیافته اما در همین مدت نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی آثار ارسالی هستیم یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دوره از سوگواره لحظه‌های عاشورایی شاهد رشدی ۳۰ درصدی آثار ارسالی باشیم.
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی با بیان اینکه عمده آثار رسیده به دبیرخانه این سوگواره متعلق به استان‌های خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی است، افزود: ۷۰ درصد آثار ارسال تاکنون عکس و ۳۰ درصد نیز فیلم و فیلمنامه بوده است.
وی به داوران بخش فیلم اشاره کرد و گفت: «سیدرضا می‌رکریمی»، «مجتبی راعی» و «احمدرضا درویش» سه تن از کارگردانان صاحب نام سینمای ایران آثار بخش فیلم سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی را داوری می‌کنند. هم چنین آثار بخش فیلمنامه را «فرهاد توحیدی»، «حسین ترابی» و «محمدرضا گوهری» فیلم نامه نویسان شاخص کشور داوری خواهند کرد.
زارعیان ادامه داد: «سیدعباس می‌رهاشمی»، «اسعد نقشبندی»، «کیارنگ اعلایی»، «محمدرضا چایفروش» و «سیدمجتبی خاتمی» داوران بخش عکس سومین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی هستند.
وی با اشاره به ارسال آثاری از کشورهای هند، پاکستان، عراق و چند کشور دیگر به سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی ابراز امیدواری کرد؛ با حمایتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دیگر نهادهای مرتبط، سوگواره در سال‌های آینده در سطح بین المللی برگزار شود.
زارعیان همچنین از انتخاب بر‌ترین خبرنگار و رسانه عاشورایی در این سوگواره خبر داد و اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌های خبری مروجان فرهنگ عاشورایی و بالهای پرواز ما در رشد هر چه بهتر این سوگواره هستند که درمراسم اختتامیه از برترین‌های این عرصه تقدیر خواهد شد.
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی هم چنین از برگزاری کارگاه‌ها و نشستهای تخصصی، نمایش فیلمهای برگزیده و برپایی نمایشگاه از آثار برگزیده در حاشیه برگزاری این سوگواره خبر داد و تصریح کرد: کتاب «سینما و عاشورا» نیز در مراسم اختتامیه سوگواره لحظه‌های عاشورایی رونمایی می‌شود. ضمن اینکه مراسم اختتامیه این سوگواره هم با حضور چهره‌های شاخص هنری کشور خردادماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.