یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی بین‌المللی عکاسی آل‌ثانی امسال با اهدای مجموعا ۸۰ هزار دلار جایزه‌ی نقدی برگزار خواهد شد. شرایط شرکت در این مسابقه‌ی بزرگ عکاسی که زیر نظر فدراسیون جهانی عکاسی هنری برگزار می‌شود بدین شرح است:

۱- مسابقه در قالب دو بخش موضوعی «آزاد» و «احساسات و علایق» در زندگی انسان‌ها برگزار می‌شود. در بخش «احساسات و علایق» موضوعاتی چون عشق، دوستی، غم و غصه، حسادت، لذت، دشمنی و علایق و احساسات انسانی مدنظر است.
۲- هر عکاس می‌تواند در هر بخش موضوعی حداکثر ۴ تک عکس ارائه نماید.
۳- هزینه‌ی شرکت در مسابقه برای عکاسانی که در یک بخش شرکت می‌کنند ۴۵ دلار (۳۰ یورو) و برای شرکت در دو بخش ۵۰ دلار (۳۵ یورو) می‌باشد که می‌تواند بصورت وجه نقد همراه با سی‌دی عکس‌ها ارسال شود. کلوب‌ها و گروه‌هایی که آثار ۱۰ عکاس و بیشتر را ارسال نمایند می‌توانند به ازای هر نفر از تخفیف ۵ دلاری استفاده کرده و مثلا به جای ۴۵ دلار به ازای هر عکاس مجاز خواهند بود ۴۰ دلار ارسال کنند.
۴- عکس‌های دیجیتالی باید در فورمت JPEG و در اندازه‌ی حداقل ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و روی سی‌دی ارسال شوند. نیازی به فرستادن پرینت آثار دیجیتالی نیست.
۵- شماره‌ی عکس و عنوان آن بر روی سی‌دی باید با محتویات فرم همخوانی داشته باشد. نامگذاری فایل‌های دیجیتالی باید بصورت ترکیبی از «عنوان عکس + شماره‌ی فریم» باشد مثلا اگر عنوان عکس شما «ایران» است آنگاه اسم عکس دوم شما چنین خواهد بود: Iran02
۶- فرم شرکت در مسابقه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید و پس از چاپ نمودن، اطلاعات خواسته شده در آن را به زبان انگلیسی تکمیل نمایید و همراه با عکس‌ها و هزینه‌ی شرکت در مسابقه به این آدرس در اتریش بفرستید:

THE AL-THANI AWARD FOR PHOTOGRAPHY 2011
Chris. Hinterobermaier
Postfach 364
A – 4010 Linz / AUSTRIA

۷-  آخرین مهلت ارسال عکس‌ها ۲ آبان‌ماه است و این مهلت تمدید نمی‌شود. بسته‌ی پستی حاوی سی‌دی عکس‌ها، فرم اطلاعات و هزینه‌ی شرکت باید تا این تاریخ به آدرس مورد نظر برسد.  
۸- اگر بصورت گروهی عکس ارسال می‌کنید عکس‌های هر عکاس باید روی سی‌دی جداگانه‌ای ذخیره شود و فرم جداگانه‌ای نیز برای آن تکمیل گردد.
۹- دستکاری و ویرایش در عکس‌ها مجاز است ولی تنها تا جایی که محصول نهایی را بتوان هنوز «عکس» نامید.
۱۰- هیات داورانی بین‌المللی داوری مسابقه در روزهای ۷ و ۸ آبان‌ماه را انجام خواهند داد و نتایج آن ۱۲ آبان اعلام می‌گردد. نتایج و امتیازاتی که هر عکس در روند داوری کسب می‌کند برای هر عکاس شرکت‌کننده ارسال خواهد شد.
 ۱۱- این مسابقه دارای جوایز متعددی است که مهترین آن دو جایزه‌ی اول ‌۴ هزار دلاری در هر بخش برای عکاسان سراسر جهان است. همچنین دو جایزه‌‌ی ۲۵۰۰ دلاری ویژه‌ی عکاسان اهل خاورمیانه، برای نفرات اول هر بخش در نظر گرفته شده است.  
۱۲- کتاب نفیسی از عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه این دوره چاپ خواهد شد و برای تمام عکاسان شرکت‌کننده، صرف‌نظر از پذیرفته شدن یا نشدن اثرشان، فرستاده می‌شود.
۱۳- برای آشنایی بیشتر با این مسابقه می‌توانید عکس‌های برگزیده‌ی دهمین دوره‌ی این مسابقه را اینجا ببینید.

سایت عکاسی از طریق بخش نظرات پاسخگوی سوال‌های احتمالی شما درباره این شرایط شرکت در جایزه است.