910801_1

آثاری از ۲۷ عکاس ایرانی در چارچوب دومین جشنواره‌ی «شش هفته با هنر ایرانی» از ۲۶ مهرماه سالجاری در گالری کویین در تورنتوی کانادا به نمایش درآمده است. 
نمایش آثار عکاسی به عنوان بخشی از نمایشگاه «پرواز رنگ‌ها»، یکی از ۴ نمایشگاه اصلی این فستیوال، صورت می‌گیرد. کمیته‌ی انتخاب پس از بررسی بیش از ۱۲۶۰ اثر رسیده، از سوی ۲۵۶ هنرمند شرکت‌کننده، آثار ۳۸ نفر (از جمله ۲۷ عکاس) را برای شرکت در نمایشگاه گروهی «پرواز رنگ‌ها» انتخاب کردند. به گفته‌ی دست‌اندرکاران اصالت و کیفیت هنری، اساس انتخاب آثار بوده، اما عوامل دیگری از جمله هماهنگی بین آثار هنری که در این نمایشگاه در کنار هم قرار می‌گیرند نیز  در بخشی از تصمیم‌گیری‌ها تاثیر داشته است.  
عباس حاجی‌محمدی، هادی دهقان‌پور، مهدی مصباحی، امین شفیعی، سروش جوادیان، مهدی فضل‌الهی، مصطفی بذری، امیر هنرمند، مرتضی تیموری، کاوه بغدادچی، هوفر حقیقی، غزاله غضنفری، علی سعادتمند، مهدی وثوق‌نیا، پویان شادپور، امیر محمودیان، عماد انوشیروانی، فرید ثانی، محمدامین نادی، نادر خرمی‌راد، سامان اقوامی، آی‌تای شکیبافر، سمکو صالحی، عرفان غیاثی، حمیدرضا بازرگانی، فرهاد سلیمانی و سروش کیایی عکاسان برگزیده‌ی هیات انتخاب هستند که آثارشان به صورت اسلایدشو در قالب بخش «پرواز رنگ‌ها» تا ۱۰ آبان‌‌ماه جاری به معرض بازدید عموم گذاشته شده است.  
این فستیوال امسال به دبیری پویان طباطبایی، فتوژورنالیست ایرانی مقیم کانادا، برگزار می‌شود و هدف خود را معرفی هنر مدرن ایران، هنرمندان ایرانی به مخاطبان غیرایرانی عنوان می‌کند. امسال تمرکز اصلی این فستیوال روی هنرهای تجسمی مانند نقاشی، گرافیک، مجسمه‌سازی و عکاسی قرار داشته است. پیش از این نخستین جشنواره‌ی «شش هفته با هنر ایرانی» تابستان ۱۳۸۶ به میزبانی گالری هدبونز کانادا و با شرکت ۳۲ هنرمند برگزار شده بود.