920423_1

   با معرفی برگزیدگان دومین دوره‌ی مسابقه‌ی عکس فاین آرت ۲۰۱۳ CHANG تایلند نام یک عکاس ایرانی در میان برندگان جوایز اصلی و همچنین اسامی ۴ عکاس ایرانی در میان فهرست عکاسان شایسته‌ی تقدیر دیده می‌شود. 

 در دومین دوره‌ی این مسابقه که توسط موسسه‌ی Beverage Public Company Limited تایلند با همکاری انجمن سلطنتی عکاسی آن کشور برپا شده است ۱۰۰۲ مجموعه عکس از ۲۶ کشور جهان به رقابت پرداختند. شایان ذکر است «سایت عکاسی» پیش از این در بهار ۹۲ اقدام به انتشار راهنمای شرکت در این مسابقه کرده بود که منجر به حضور پرشمار مجموعه‌ عکس‌های ایرانی در میان آثار ارسالی برای این دوره از مسابقه شد. 

920423_2

 در این میان و پس از اعلام نتایج اولیه اثری از سمانه غلام‌نژاد (تصویر بالا) موفق به کسب جایزه‌ی دوم این مسابقه شد. طبق آئین‌نامه‌ی مسابقه مبلغ ۱۰۰ هزار بات تایلندی (تقریبا معادل ۳۳۰۰ دلار آمریکا) به عنوان جایزه‌ی کسب این رتبه تعیین شده است. گفتنی‌ست امسال جایزه‌ی نخست مسابقه که ۳۰۰ هزار بات بود نصیب پاول تیتوویچ از روسیه شد. 

 همچنین از ۱۰ مجموعه‌ی شایسته‌ی تقدیر داوران ۴ مجموعه به عکاسان ایرانی تعلق دارد. بنابر این فهرست مهدی اسکندری، شادی‌آفرین آرش، سعید رضوانیان و آذین حقیقی عکاسانی هستند که آثارشان موفق به کسب عنوان شایسته‌ی تقدیر از سوی هیات داوران شناخته شده است و طبق آئین‌نامه‌ی مسابقه به هر یک مبلغ ۱۰ هزار بات تایلندی اهدا خواهد شد. 

 موضوع مسابقه‌ی امسال که تنها مجموعه‌ی عکس با گرایش فاین آرت می‌پذیرفت، «زمان» تعیین شده بود و هر عکاس می‌توانست حداکثر ۳ مجموعه عکس در مسابقه شرکت دهد. طبق بندی از فراخوان این مسابقه عکس‌های ارسالی برای آن نباید پیش از این در هیچ مسابقه یا نمایشگاه عمومی به نمایش درآمده یا برنده‌ی جوایزی شده باشند. قرار است به زودی نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده‌ی این دوره در تایلند برگزار شود.