اولین همایش بین المللی چشم‌انداز توسعۀ روابط ایران و چین، در جهت ارتقای جایگاه کشور ایران و چین در بحث گردشگری با رویکردی نوین و کارآمد، با همکاری سفارت چین در ایران و انجمن دوستی ایران و چین با همکاری مؤسسۀ فرهنگی هنری نام آوران افق فرداد، به عنوان برنامۀ جنبی این همایش مسابقه عکاسی برگزار می‌کند.
 

اهداف مسابقه:
هدف اصلی این مسابقه توسعۀ روابط فرهنگی دو کشور تاریخی ایران و چین می‌باشد. شرکت کنندگان ایرانی یا چینی می‌توانند در راستای مفهوم کلی «گردشگری» و یا با تأکید ویژه بر شرایط گردشگران چینی در ایران در هر یک از محورهای زیر به طرح موضوع بپردازند.
 

محورهای مسابقه:
۱- جوانب گوناگون فرهنگ گردشگری
۲- تعامل ایرانیان با گردشگران
۳- اشتراکات فرهنگی ایران و چین
۴- نقش فرهنگ در جذب گردشگر چینی
 

مقررات عمومی مسابقه:
– تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای مجاز به شرکت در جشنواره هستند.
– هر عکاس مجاز به ارائه تا ۱۰ عکس در جشنواره است و نیازی به تفکیک محورهای برشمرده مسابقه وجود ندارد.
– آثار ارسالی محدود به عکاسی مستند است. بنابراین، هرگونه ویرایش تصویری تنها تا جایی که جنبه استنادی آثار را تحریف نکند مورد پذیرش خواهدبود.
– در صورت لزوم در هر مرحله از جشنواره شرکت کننده باید قادر به ارائۀ نسخه اصلی اثر به دبیرخانه جشنواره باشد.
– عکس‌های ارسالی نباید دارای امضاء عکاس، تاریخ، پاسپارتو، قاب، حاشیه، واترمارک و لوگو باشند.
– شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را با دوربین‌های حرفه‌ای و یا گوشی‌های هوشمند گرفته باشند.
– دبیرخانه مجاز است در صورت کافی نبودن کیفیت عکس ارسالی در سایز اصلی و مشکلات تکنیکی، عکس در هر مرحله از جشنواره عکس را حذف کند.
– دبیرخانه جشنواره ارسال کننده عکس را صاحب اثر و تولید کننده تلقی می‌کند و هر گونه مسئولیت در این مورد بر عهدۀ ارسال کننده است.
– تصمیم گیری در مورد موارد پیش بینی نشده بر عهدۀ برگزارکننده جشنواره است.
– شرکت در جشنواره به معنای پذیرش شرایط جشنواره بوده و برگزارکننده مجاز به استـفاده از تمام یا بخشی از عکس‌های پذیرفته شده در جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی است.
– به تمامی شرکت کنندگانی که اثر آن‌ها در نمایشگاه پذیرفته شده باشد گواهی حضور اهدا خواهد شد.
– آثار ارسالی توسط هیأت داوران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
– پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر، فایل اصلی جهت نمایشگاه و چاپ در کاتالوگ مسابقه از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از مسابقه و نمایشگاه خواهد شد.

 

اندازه و نحوه ارسال آثار:
– حجم عکس‌های ارسالی باید حداکثر ۲ مگابایت یا ۴۰۰۰ پیکسل با فرمت jpg باشد و هر فایل عکس به نام عکاس نام گذاری شود. مانند (ali Ahmadi ۰۱).
– می‌بایست به همراه عکس‌ها یک فایل متنی (PDF) شامل مشخصات عکاس: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، نام پدر، شماره تماس همراه و ثابت، آدرس پستی ارسال شود.
– شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به ایمیل: farakhan.chinirantb@gmail.com و یا از طریق تلگرام به شمارهٔ ۰۹۹۱۰۶۲۲۳۵۰ ارسال نمایند و یا از طریق هشتگ chinirantb# در شبکۀ مجازی اینستاگرام به نمایش گذارند.

 

تقویم مسابقه:
– آخرین مهلت ارسال آثار حداکثر تا پایان روز دوشنبه ۱۸ دی ماه۱۳۹۶ (غیر قابل تمدید)
– داوری ۱۹دی ماه ۱۳۹۶
– دریافت فایل اصلی آثار  ۲۰ الی ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶
– اعلام اسامی پذیرفته شدگان ۲۰ دی ماه
– افتتاحیه نمایشگاه ۲۸ دی ماه ۹۶ در هتل لاله تهران با حضور دولت مردان، سفرا، افراد برجسته و مدیران ارشد ایرانی و چینی در حوزۀ گردشگری و تجارت
– اهداء جوایز برگزیدگان ۲۸ دی ماه در بخش پایانی همایش
 

جوایز ارزنده‌ای به سه نفر اول اهدا خواهد شد.
 

هیأت داوران: مهرداد افسری، بهنام صدیقی، مهدی مقیم‌نژاد