نمایشگاه انفرادی هدا زرباف با عنوان «ما، ماشین‌های تصویر ساز هستیم» روز جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ در پروژه‌های آران افتتاح خواهد شد.

  در بخشی از متن کاتالوگ این نمایشگاه به قلم صنم سامانیان آمده:

  «در عصر ما عصر داده‌ها، که مانیتور‌ها پل‌های بین زیست فیزیکی و مجازی‌اند، تولید و نشر تصویر به مشقی روزمره مبدل شده است. انسان معاصر، از ابزار قدرتمند زمانه‌اش -رسانه‌های مجازی – برای ساخت و ارائه تصویری از خویش (که خود یک سنت کهن است) بهره برده و ایماژسازی را به تولیدات انبوه، بی‌وقفه، پرسرعت و در هم برهمی تبدیل کرده که دیگر کمتر قابل کنترل و ارزیابی است. به تعبیری، ما مبدل به ماشین‌های خود-تصویرگری شده‌ایم که همواره خویش را به اطلاعات تصویری دیجیتال تبدیل و ترجمه می‌کنند.
 



   این مجموعه مطالعه و تفسیر هنرمند است از پروسه- و همچنین مراحل- ساخت تصویر از خود که عبارتند از: ایفای نقش، برداشتن تصویر، نشر و نمایش، تماشا (توسط تصویرگر و مخاطب)، بازتاب مخاطب و نهایتا مسرّت تصویرگر. هر یک از آثار این مجموعه بر یک یا چند مرحله از این فرآیند متمرکز می‌شود و تجربه‌ای به خصوص اما نامتعارف را از این سیکل تصویرسازی به نمایش می‌گذارد. هدا زرباف، در مجموعهٔ «ما، ماشین‌های تصویرساز هستیم» خود از یک تکنیک ایماژسازی استفاده می‌کند: او از چیز‌ها تصویر می‌گیرد و در ترکیب‌بندی و چیدمان‌هایی نمایش می‌دهد که خود یک تصویر جدیداند؛ به تعبیری در فرایند برداشت از واقعیت و تبدیل آن به تصویر، ایماژ جدیدی‌زاده می‌شود که دیگر تمثالی از امر واقعی نیست بلکه خود یک تصویر قائم به ذات است.»

افتتاحیه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰
ادامه نمایشگاه تا ۹ بهمن ماه
بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۱۹ به جز روزهای شنبه
آدرس پروژه‌های آران: خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، تلفن ۶۶۷۰۲۲۳۳