گالری Ag اولین پروژه Ag Experiment را با عنوان «کلوپ ۲۹» برگزار می‌کند. کلی لایکان، دریا آکای، وداد فامورزاده،  سهراب کاشانی، ناتالی پرشویتس و رضا حائری هنرمندان حاضر در این پروژه هستند که به کیوریتوری الهام پوریامهر  که از پنجشنبه ۳ خرداد تا یکشنبه ۳ تیر  ۱۳۹۷ به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند.

   «کلوپ ۲۹» پلتفرمی موقت است که به بازنگری فضاهای نمایشگاهی می‌پردازد. بخش اول این پروژه‌ی پژوهش محور با همکاری هنرمندان ایرانی و کانادایی اجرا می‌شود و شرایط متفاوتی را به منظور تجربه بینندگان و مشارکت‌کنندگان در فضای نمایشگاهی فراهم می‌کند. پروژه، شامل چیدمان و برنامه‌های پرفورماتیو و گفتمانی است.

   «کلوپ ۲۹» روایت‌ها و آرشیو جمع‌آوری‌شده درباره «باشگاه رشت ۲۹» را بازخوانی می‌کند. این فضای هنری را که  کامران دیبا (معمار)، پرویز تناولی (مجسمه‌ساز) و رکسانا صبا (موسیقیدان) در سال‌های ۱۳۴۹ – ۱۳۴۶ در تهران برپا کردند، را می‌توان اولین فضای غیرانتفاعی هنری در ایران نامید.

   ایده اولیه این فضا فراهم کردن پاتوقی برای دورهم جمع شدن، خوردن و آشامیدن، مطالعه و تبادل دیدگاه‌های فرهنگی و هنری هنرمندان رشته‌های مختلف بوده است. این فضای منحصر به فرد دارای نمایشگاه دائمی و برنامه‌هایی چون شب شعر، بازی، نوازندگی، اجرای تئاتر و استودیو هنرمندان بوده است. اولین حراج آثار هنر ایران در این باشگاه برگزار شده است.

   پروژه «کلوپ ۲۹» شامل چیدمان و برنامه‌های پرفورماتیو چون: «تقریب، رشت ۲۹»، «تاریخ باشگاه رشت ۲۹»، «سخنرانی پشت پرده»، «بچه ادیسه»، «دروازه»، «میان پرده‌هایی به یاد زاون هاکوپیان»، «انگشت و غذا و گل‌ها»، «کارگاه وزنه‌برداری با سوپر سهراب»، «مصاحبه خوانی»، «ویدئوهای بی‌صدا»، «گذر و درنگ: ملاقاتی دوباره با معماری ایران»، «شعرخوانی»، «خواندن مجله‌های دهه ۴۰ شمسی» و «کارگاه آموزشی» است. (چیدمان و مفهوم برنامه توسط کلی لایکن انجام شده است)

   «کلوپ ۲۹» در تهران با حمایت اصلی «گالری ای.جی» و حمایت‌ها و همکاری‌های «موسسه غیرانتفاعی کاف» و «to elaborate; discenter for curatorial projects» تحقق یافته است.
 

   برنامه‌ها (زمان اجرای برنامه‌ها از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۳۰ بعدازظهر است)

  • برنامه شماره ۱ (۳ خرداد و ۱۰ خرداد ۱۳۹۷)  «بچه ادیسه»، «تاریخ رشت ۲۹»، «تقریب، رشت ۲۹»، «مصاحبه خوانی» و «انگشت و غذا و گل‌ها»
  • برنامه شماره ۲ (۴ خرداد و ۱۷ خرداد ۱۳۹۷)  «بچه ادیسه»، «سخنرانی پشت پرده»، «خواندن مجله‌های دهه ۴۰ شمسی»، «کارگاه آموزشی» و «انگشت و غذا و گل‌ها»
  • برنامه شماره ۳ (۱۱ خرداد و ۲۴ خرداد ۱۳۹۷)  «کارگاه وزنه‌برداری با سوپر سهراب»، «شعرخوانی»، «ویدئوهای بی‌صدا»، «میان پرده‌هایی به یاد زاون هاکوپیان» و «انگشت و غذا و گل‌ها»
  • برنامه شماره ۴  «گذر و درنگ: ملاقاتی دوباره با معماری ایران» شامل ویدئو، مستندات و سخنرانی‌هایی از «فریار جواهریان» (چهارشنبه ۹ خرداد)، «ایرج کلانتری» (چهارشنبه ۲۳ خرداد) و «محمدرضا حائری» (چهارشنبه ۳۰ خرداد) می‌باشد.
  • گفتگو با هنرمندان و کیوریتور: شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۰۰ بعدازظهر، ساختمان جدید گالری ای.جی


با توجه به محدودیت تعداد افراد در برنامه‌ها، لطفاً برای ثبت‌نام در هر برنامه با شماره تلفن ۲۶۸۵۱۷۴۸ گالری ای.جی تماس حاصل نمایید.
 آدرس: تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳