خانه عکاسان ایران، ناطقی رفت اولیاء زاده آمد

چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۴

دیروز سایت خانه عکاسان در خبری کوتاه تغیر مدیریت خانه عکاسان ایران را منتشر کرد، پس از یک دوره طولانی یازده ساله مدیریت احمد ناطقی بر خانه عکاسان ایران از بدو تاسیس تاکنون شاید این خبر تا حدی غیر منتظره باشد، در این جا قصد آن نیست تا به بررسی عملکرد کارنامه خانه عکاسان ایران و دلایل استعفا احمد ناطقی بپردازیم و با خسته نباشید به ناطقی و آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید خانه عکاسان ایران امیدواریم که این تنها مرکز با سابقه و معتبر عکاسی ایران آنگونه که شایسته نامش است به معنی واقعی خانه عکاسان ایران باشد و بتوان در فضایی صمیمی به رشد و اعتلای هنر عکاسی ایران پرداخت. مجید ناگهی از همکاران سابق خانه عکاسان در یادداشتی انتصاب مدیریت جدید را نکته مهم و حساسیت برانگیز تلقی کرد و وعده داده است در این خصوص توضیحاتی بیشتر دهد. به هر حال باید صبر کرد و به آینده تحولات خانه عکاسان ایران امیدوار بود. یکی از مشکلات این مجموعه که همیشه زمزمه های آن را در گوشه و کنار شنیدم عدم تعامل و همکاری مدیران ارشد حوره هنری با خانه عکاسان ایران بوده است که این موضوع نیز به عنوان یکی از عمده دلایل استعفا ناطقی مطرح است. امید است با ایجاد فضای تفاهم در میان مدیران حوزه هنری و خانه عکاسان فضای مورد انتظار جامعه عکاسی از این مجموعه ایجاد شود. سایت عکاسی آمادگی خود را برای انعکاس نظرات کارشناسی در خصوص عملکرد سالهای گذشته خانه عکاسان ایران و توقعات و انتظارات جامعه عکاسی از این مرکز را اعلام می دارد. منتظر نظرات و دیدگاه های شما هستیم.

نویسنده


ارسال نظر

در پاسخ به نظر زیر :

نظرات

سعید صادقی
پاسخ به این نظر



در واكنش به تغییر در مدیریت خانه عكاسان

سعید صادقی: همه ما بازیچه‌ایم

خبرگزاری فارس: سعید صادقی گفت: هیچ تمایزی بین خادمان و خائنان به هنر عكاسی وجود ندارد و تغییر و تحولات خانه عكاسان نیز اهمیت و تفاوت چندانی ندارد چون همه ما به نوعی‌ بازیچه‌ایم.

وی در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تا زمانی كه از هنر عكاسی برای منافع و پیشبرد سیاست‌های شخصی سوء استفاده شود هیچ تفاوتی نمی‌كند كه چه كسی ریاست كانون عكاسان را برعهده داشته باشد.

وی تاكید كرد: مشكل اصلی درك نكردن هنر عكاسی از سوی مسؤولین است و هنر عكاسی وسیله سوء استفاده كسانی شده است كه به دنبال حیات قدرت خود هستند.

وی تصریح كرد: این تغییر و تحولات در خانه عكاسان كاملا طبیعی است و مطمئنا بر اساس تجربه تاریخی، مدیریت جدید بدون توجه به تجربه های مدیر قبلی كار خود را از صفر شروع خواهد كرد و دوباره تجربیاتی كه در طول یازده سال در خانه عكاسان صورت گرفته با مدیریت جدید دوباره این تجربه‌ها تكرار خواهند شد.







نازنین
پاسخ به این نظر



هر ملتی سرنوشت خودش را خودش تعین میکند و هر گروهی نیز خود وضعیت خود را رقم می زند اعضا و پرسنل خانه وهمچنین عکاسان ایرانی حتما به اینجا رسیده اند که یکی مثل ناطقی برود و یکی مثل اولیاء زاده بیاید. خلایق هرچه لایق

پور حسین
پاسخ به این نظر



با با شما ها چه بحثهایی می کنید ناطقی اطلاعاتی بود و الان فقط ماموریتش عوض شده حالا هم دوباره از یه جا د یگه سر در می آره من سالهاست اونو می شناسم و لی خدا وکیلی مهم نیست که جه کاره است مهم اینه که هرجا رفته یا آباد کرده یا ساخته پس ما چه کار داریم که تبریک وتسلیت بگیم خدا کنه بره یه جای دیگه رو بسازه البته اگه آدمای نوکیسه فرصت طلب نیان به همه چی گند بزنن!!!!!!!!!!!1

یا علی

وثوق نیا
پاسخ به این نظر



چه روزگاری شده باید همه چیز رو برعكس ببینی . به هر حال روزگار عكسی است..اعتقاد دارم احمد ناطقی بود كه خانه تا به اینجا رسید.باید قبول كنیم كه آدم منظمی بود واین مسئله بصورت مكتوب وجود دارد..تا وقتی برای بچه ها ثمره داشت همه تحویلش می گرفتند اما حالا انگار نه انگار كه كسی كه بخش زیادی از عمرش را دراین مكان گذاشته .15 سال عمری است..به سهم خودم از زحمات ایشان تشكر میكنم وامیدوارم بتوانیم به آینده خانه امیدوار باشیم ..ادامه نوشتهام را در وب لاگم مینویسم

پاسخ به این نظر

جاویدان



با عرض سلام واحترام به جامعه عکاسی باید متولیان فرهنگی این مملکت را مورد سوءال قرار داد که شما با چه حکمی به ریشه کنی فرهنگ دست زده اید؟ آیا آقای خاموشی آقای بنیانیان شما واقعا احمد ناطقی را نمی شناختید شما واقعا از خدمات ایشان به هنروفرهنگ مطلع نبود ید؟

چگونه به این راحتی حامعه فرهنگی وهنری را با از دست دادن وی از خدمات ایشان محروم کردید شما فرهنگ سازید یا فرهنگ سوز؟شنیده ام چون نمی توانستید او را مدیریت کنید تحملش نکردید اگر اینگونه است و ادعای دیانت ودینداری می کنید پس باید مدیریت را واگذار می کردید شما چوب نفستان را می خورید آخرت با شما که ادعای مسلما نی بیشتری دارد بیشتر کار دارد آفای بنیانیان شما حتما باید خوب اورا بشناسی وهیچ کس بهتر از شما نمی داند که خبط بزرگ و نفسانی را کرده است

خانه متعلق به جامعه عکاسی بود وموید ناطقی وامور خانه نمایشگاه سالگرد با عکاسان در خور اعتنا وحضور جماعت عکاس در جشن سالگرد وثبت در تاریخ است . هیچ کس نمی ماند شما هم خواهید رفت اما یادگار او خانه بود ویادگار شما خطا

مردانی
پاسخ به این نظر



مردانی





نگاهی به تغییر و تحول اخیر خانه عکاسان ایران" در پی انتصاب رییس جدید خانه عکاسان، مرا بر آن داشت تا به پاره ای از آن نکات بپردازم.

جشنواره ی عکس سوره وعنوان نخستین جشنواره ی بین المللی تاریخ عکاسی ایران که كسی درآن تردید ندارد، عملکرد و میزان تأثیر واقعی آن برعکاسی ایران، است. غرض تبیین نقش و جایگاه واقعی رویدادهاست و گرنه، از این نمونه در کارنامه برخی افراد بسیار است که موجبات تفریح خلق الله می شود.

خانه عکاسان، با در دست داشتن امکانات و فرصت ها در شرایط سال های دهه ی هفتاد در فضای عکاسی ایران ، توانست سر منشأ بسیاری تحولات در عکاسی ایران شود و در دوره فعالیت نه چندان کوتاه خود جریان ساز باشد. و با برگزاری نمایشگاه هایی از آثار عکاسان بزرگ و برگزاری نمایشگاه های دوره ای از عکاسان ایرانی و سلسله نشست هایی با عنوان گپ خودمانی، توانست حرکت تأثیر گذاری در فضای عکاسی ایران برجای گذارد که امروز نمونه ای مثال زدنی باشد. خانه عکاسان و در قیاس با سایر واحد های حوزه، از جمله واحد سینمایی، واحد ادبیات، واحد شعر و واحد هنرهای تجسمی نیز موفق عمل کرد،

در برگزاری یازده دوره نمایشگاه سالانه ی عکس ایران! و حضور بسیاری از عکاسان ایران به دلیل قبول صلاحیت خانه عکاسان برای متولی گری برگزاری نمایشگاه سالانه ی عکس ایران جای تأمل بسیاردارد.

خانه عکاسان مرجع اغلب رخدادهای مهم عکاسی ایران بوده است و عملا به تنها مرکز و نهاد عکاسی تبدیل شده است.خانه عکاسان در سال های اخیربا گشایش فروشگاه مواد مصرفی و لوازم عکاسی، لابراتوار چاپ و ظهورعکس رنگی و سیاه و سفید و اجاره لابراتوار به دانشگاه آزاد و سایر هنرجویان وعلاقمندان عکاسی، و مسیر رشد را سریع تر پیمود.

بعید است مدیر جدید خانه عکاسان، با همفکری و بهره گیری از سلیقه ها و دیدگاه های گوناگون درعکاسی ایران حرکت هایی جدید و چند سویه را در پیش گیرد

مردانی
پاسخ به این نظر



مردانی





نگاهی به تغییر و تحول اخیر خانه عکاسان ایران" در پی انتصاب رییس جدید خانه عکاسان، مرا بر آن داشت تا به پاره ای از آن نکات بپردازم.

جشنواره ی عکس سوره وعنوان نخستین جشنواره ی بین المللی تاریخ عکاسی ایران که كسی درآن تردید ندارد، عملکرد و میزان تأثیر واقعی آن برعکاسی ایران، است. غرض تبیین نقش و جایگاه واقعی رویدادهاست و گرنه، از این نمونه در کارنامه برخی افراد بسیار است که موجبات تفریح خلق الله می شود.

خانه عکاسان، با در دست داشتن امکانات و فرصت ها در شرایط سال های دهه ی هفتاد در فضای عکاسی ایران ، توانست سر منشأ بسیاری تحولات در عکاسی ایران شود و در دوره فعالیت نه چندان کوتاه خود جریان ساز باشد. و با برگزاری نمایشگاه هایی از آثار عکاسان بزرگ و برگزاری نمایشگاه های دوره ای از عکاسان ایرانی و سلسله نشست هایی با عنوان گپ خودمانی، توانست حرکت تأثیر گذاری در فضای عکاسی ایران برجای گذارد که امروز نمونه ای مثال زدنی باشد. خانه عکاسان و در قیاس با سایر واحد های حوزه، از جمله واحد سینمایی، واحد ادبیات، واحد شعر و واحد هنرهای تجسمی نیز موفق عمل کرد،

در برگزاری یازده دوره نمایشگاه سالانه ی عکس ایران! و حضور بسیاری از عکاسان ایران به دلیل قبول صلاحیت خانه عکاسان برای متولی گری برگزاری نمایشگاه سالانه ی عکس ایران جای تأمل بسیاردارد.

خانه عکاسان مرجع اغلب رخدادهای مهم عکاسی ایران بوده است و عملا به تنها مرکز و نهاد عکاسی تبدیل شده است.خانه عکاسان در سال های اخیربا گشایش فروشگاه مواد مصرفی و لوازم عکاسی، لابراتوار چاپ و ظهورعکس رنگی و سیاه و سفید و اجاره لابراتوار به دانشگاه آزاد و سایر هنرجویان وعلاقمندان عکاسی، و مسیر رشد را سریع تر پیمود.

بعید است مدیر جدید خانه عکاسان، با همفکری و بهره گیری از سلیقه ها و دیدگاه های گوناگون درعکاسی ایران حرکت هایی جدید و چند سویه را در پیش گیرد

پاسخ به این نظر

شخصی به نام مستعار دانا مطلب من در مورد تغییر مدیر خانه عكاسان را (البته با تحریف بسیار) در صفحه ی نظر خواهی وبلاگ های مختلف می نویسد. ضمن آرزوی بهبودی برای ایشان, اصل مطلب را در http://www.tahmasb.akkasee.com بخوانید.

نام محفوظ
پاسخ به این نظر

بد نیست یک نفر بره یک گزارشی از عملکرد استاد ناطقی بعد از استعفا در خانه هم تهیه کند.حتما خواندنی خواهد بود.

پاسخ به این نظر

نگاهی به تغییر و تحول اخیر خانه عکاسان ایران" در پی انتصاب رییس جدید خانه عکاسان، مرا بر آن داشت تا به پاره ای از آن نکات بپردازم.

جشنواره ی عکس سوره وعنوان نخستین جشنواره ی بین المللی تاریخ عکاسی ایران که كسی درآن تردید ندارد، عملکرد و میزان تأثیر واقعی آن برعکاسی ایران، است. غرض تبیین نقش و جایگاه واقعی رویدادهاست و گرنه، از این نمونه در کارنامه برخی افراد بسیار است که موجبات تفریح خلق الله می شود.

خانه عکاسان، با در دست داشتن امکانات و فرصت ها در شرایط سال های دهه ی هفتاد در فضای عکاسی ایران ، توانست سر منشأ بسیاری تحولات در عکاسی ایران شود و در دوره فعالیت نه چندان کوتاه خود جریان ساز باشد. و با برگزاری نمایشگاه هایی از آثار عکاسان بزرگ و برگزاری نمایشگاه های دوره ای از عکاسان ایرانی و سلسله نشست هایی با عنوان گپ خودمانی، توانست حرکت تأثیر گذاری در فضای عکاسی ایران برجای گذارد که امروز نمونه ای مثال زدنی باشد. خانه عکاسان و در قیاس با سایر واحد های حوزه، از جمله واحد سینمایی، واحد ادبیات، واحد شعر و واحد هنرهای تجسمی نیز موفق عمل کرد،

در برگزاری یازده دوره نمایشگاه سالانه ی عکس ایران! و حضور بسیاری از عکاسان ایران به دلیل قبول صلاحیت خانه عکاسان برای متولی گری برگزاری نمایشگاه سالانه ی عکس ایران جای تأمل بسیاردارد.

خانه عکاسان مرجع اغلب رخدادهای مهم عکاسی ایران بوده است و عملا به تنها مرکز و نهاد عکاسی تبدیل شده است.خانه عکاسان در سال های اخیربا گشایش فروشگاه مواد مصرفی و لوازم عکاسی، لابراتوار چاپ و ظهورعکس رنگی و سیاه و سفید و اجاره لابراتوار به دانشگاه آزاد و سایر هنرجویان وعلاقمندان عکاسی، و مسیر رشد را سریع تر پیمود.

بعید است مدیر جدید خانه عکاسان، با همفکری و بهره گیری از سلیقه ها و دیدگاه های گوناگون درعکاسی ایران حرکت هایی جدید و چند سویه را در پیش گیرد

دانا
پاسخ به این نظر

نگاهی به تغییر و تحول اخیر خانه عکاسان ایران" در پی انتصاب رییس جدید خانه عکاسان، مرا بر آن داشت تا به پاره ای از آن نکات بپردازم.

جشنواره ی عکس سوره وعنوان نخستین جشنواره ی بین المللی تاریخ عکاسی ایران که كسی درآن تردید ندارد، عملکرد و میزان تأثیر واقعی آن برعکاسی ایران، است. غرض تبیین نقش و جایگاه واقعی رویدادهاست و گرنه، از این نمونه در کارنامه برخی افراد بسیار است که موجبات تفریح خلق الله می شود.

خانه عکاسان، با در دست داشتن امکانات و فرصت ها در شرایط سال های دهه ی هفتاد در فضای عکاسی ایران ، توانست سر منشأ بسیاری تحولات در عکاسی ایران شود و در دوره فعالیت نه چندان کوتاه خود جریان ساز باشد. و با برگزاری نمایشگاه هایی از آثار عکاسان بزرگ و برگزاری نمایشگاه های دوره ای از عکاسان ایرانی و سلسله نشست هایی با عنوان گپ خودمانی، توانست حرکت تأثیر گذاری در فضای عکاسی ایران برجای گذارد که امروز نمونه ای مثال زدنی باشد. خانه عکاسان و در قیاس با سایر واحد های حوزه، از جمله واحد سینمایی، واحد ادبیات، واحد شعر و واحد هنرهای تجسمی نیز موفق عمل کرد،

در برگزاری یازده دوره نمایشگاه سالانه ی عکس ایران! و حضور بسیاری از عکاسان ایران به دلیل قبول صلاحیت خانه عکاسان برای متولی گری برگزاری نمایشگاه سالانه ی عکس ایران جای تأمل بسیاردارد.

خانه عکاسان مرجع اغلب رخدادهای مهم عکاسی ایران بوده است و عملا به تنها مرکز و نهاد عکاسی تبدیل شده است.خانه عکاسان در سال های اخیربا گشایش فروشگاه مواد مصرفی و لوازم عکاسی، لابراتوار چاپ و ظهورعکس رنگی و سیاه و سفید و اجاره لابراتوار به دانشگاه آزاد و سایر هنرجویان وعلاقمندان عکاسی، و مسیر رشد را سریع تر پیمود.

بعید است مدیر جدید خانه عکاسان، با همفکری و بهره گیری از سلیقه ها و دیدگاه های گوناگون درعکاسی ایران حرکت هایی جدید و چند سویه را در پیش گیرد

Soheil
پاسخ به این نظر

No good !

پاسخ به این نظر

در باب تغییر مدیر خانه عکاسان



نوشته آقای محمد قدمعلی در وبلاگ سایت گروه طوسی در روز پنج شنبه ۲۸ مهر،۱۳۸۴ با عنوان " نگاهی به تغییر و تحول اخیر خانه عکاسان ایران" در پی انتصاب رییس جدید خانه عکاسان، مرا بر آن داشت تا به پاره ای از آن نکات بپردازم....http://tahmasb.akkasee.com

ali rahimi
پاسخ به این نظر

ابن كسی كه اومده جای ناطقی كه عكاس نیست

این تو رهبری عكاس هست یعنی عكاس رهبر هست

تو عمر با بركتش یك عكس هم نداره كه روش بشه نشان بده

هنر هم مسخره بازی شده

ali rahimi
پاسخ به این نظر

ابن كسی كه اومده جای ناطقی كه عكاس نیست

این تو رهبری عكاس هست یعنی عكاس رهبر هست

تو عمر با بركتش یك عكس هم نداره كه روش بشه نشان بده

هنر هم مسخره بازی شده

مطالب مرتبط

تازه‌های عکاسی

وبلاگ در سایت عکاسی

وبلاگ و فتوبلاگ

انجمن‌های عکاسی

سایت عکاسی

سایت عکاسان ایرانی

فروشگاه کتاب عکاسی

  • تاریخ عکاسی
  • مجموعه عکس چیست؟
  • عکاس؛ استودیو
  • حرفه: هنرمند شماره ۶۷
  • بوشهر ۱۳۸۵-۱۳۵۳
  • تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ
  • ترکیب بندی در عکاسی - لوری اکسل
  • ترکیب بندی در عکاسی - دیوید پرکل
  • مرجع کامل آموزش نرم افزار لایت روم
  • آنگاه - شماره ۵
  • شورشیان هنر قرن بیستم
  • کادربندی درعکاسی
  • مبادی سواد بصری - مترجم: مسعود سپهر
  • نقد عکس
  • پامنار
  • انزلی
  • باران شغال
  • دیده و درون
  • عکاسی مستند
  • شیب تند عصر پنج‌شنبه
  • نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران - ۲ جلدی
  • تحولات تصویری هنر ایران: بررسی انتقادی
  • عکاسی دیجیتال - نشر دوژه
  • نگاهم کن! خیالم کن!
  • در جهت عکس
  • عکس و دیدن عکس
  • گذر امروزی در طهران دیروزی
  • نقوش آهنی
  • عمامه داران
  • جام تهی
Powered by Practicalidea